صفحه اصلی / اصناف / خرید کالای ایرانی مستلزم تولید کالای باکیفیت است
خرید کالای ایرانی مستلزم تولید کالای باکیفیت است

علی ابراهیمی نماینده مجلس

خرید کالای ایرانی مستلزم تولید کالای باکیفیت است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های برون رفت از وضع کنونی اقتصاد کشور و حل معضل بیکاری به‌ویژه برای جوانان تحصیل کرده، افزایش تولیدات با کیفیت داخلی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های برون رفت از وضع کنونی اقتصاد کشور و حل معضل بیکاری به‌ویژه برای جوانان تحصیل کرده، افزایش تولیدات با کیفیت داخلی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، علی ابراهیمی افزود: اگر چه خرید کالای ایرانی یکی از بسترهای حمایت از کالای ایرانی است اما باید توجه داشت که خرید تنها یکی از ابعاد حمایت است و نه تمام ابعاد آن، در نتیجه نباید حمایت را فقط محدود به خرید کرد بلکه باید سایر جنبه ها را نیز مد نظر قرار داد. به گفته وی، تشویق به خرید کالای ایرانی و انجام عملی آن زمانی اتفاق می افتد که کالای ایرانی با مطالعه دقیق و با کیفیت مناسب تولید شود و توان رقابت با کالاهای مشابه تولیدی سایر کشورها را داشته باشد. وی تصریح کرد: تولید کننده داخلی رکن اصلی حمایت از تولید داخلی است البته زمانی که بتواند کیفیت کالای تولیدی خود را افزایش و هزینه تمام شده را کاهش دهد ضمن اینکه خدمات پس از فروش و توزیع مناسب و به موقع را به مؤلفه مهم کیفیت بیافزاید. ابراهیمی گفت: مساله بعدی برای حمایت از کالای ایرانی، اصلاحات ساختاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید با کیفیت است، بدون ایجاد زیر ساخت‌های لازم و بدون ساختار مناسب نمی توان توقع تولید باکیفیت و انبوه را داشت. همچنین نمی توان بدون ارائه کیفیت لازم منتظر خرید و حمایت از کالای ایرانی بود. باید به حقایق توجه کنیم و از شعار به عمل طی مسیر کنیم وگرنه اتفاق قابل توجهی نخواهد افتاد. بنابراین برای حمایت واقعی از کالای ایرانی باید اصلاح ساختارها و چارچوب های مخرب و مانع تولید را در اولویت قرار داد. وی افزود: اصلاح قوانین دست و پاگیر برای تولیدکننده از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، شناسایی و برطرف کردن کانون‌های فساد، اصلاح قوانین به‌ ویژه قانون کار و بازنشستگی، اصلاح نظام بودجه نویسی دولت، کاهش نقش دولت و نهادهای عمومی غیردولتی در اقتصاد و … از جمله اصلاحاتی هستند که برای بهبود وضعیت تولید در کشور بسیار موثر هستند و باید به سرعت و دقیق انجام شود تا شاهد حمایت عملی از کالای ایرانی باشیم. نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت صحیح و شفاف در بخش واردات و صادرات، ایجاد تعرفه های واقعی و درست، جلوگیری واقعی و به‌دور از شعار از ورود کالاهای خارجی، دفاع عملی از تولیدات صنایع داخلی، شکل گیری صنایع رقابتی و تولیدات با کیفیت است که می‌تواند شکوفایی اقتصاد و رونق کسب و کار و اشتغالزایی در ایران را بدنبال داشته باشد. وی گفت: توجه جدی به مزیت های نسبی فراوان موجود در کشور ما و تبدیل آنها به مزیت های رقابتی از دیگر مواردی است که زمینه برای حمایت از کالای ایرانی را فراهم خواهد کرد لذا مناسب است که در این باب نیز مطالعات و اقدامات اساسی انجام شود. نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ترغیب مصرف کنندگان برای خرید کالای ایرانی باید سه ضلع خدمات، افزایش کیفیت و فرهنگ سازی برای مصرف کالا ایرانی به صورت یک بسته در کنارهم با یک برنامه ریزی منسجم رشد پیدا کنند تا شاهد پویایی در اقتصاد داخلی کشور باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.