صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / کارشناس تیراندازی: باید تغییرات اساسی در ترکیب تیم ملی داد/ نتایج کره تلنگر بود
کارشناس تیراندازی: باید تغییرات اساسی در ترکیب تیم ملی داد/ نتایج کره تلنگر بود

غرور کاذب، تیراندازان با تجربه را در بر گرفته است

کارشناس تیراندازی: باید تغییرات اساسی در ترکیب تیم ملی داد/ نتایج کره تلنگر بود

کارشناس تیراندازی گفت: ملی‌پوشان در رقابت‌های تیراندازی جام جهانی کره‌جنوبی نه تنها نتیجه نگرفتند،‌ بلکه افت بسیار شدیدی نیز داشتند.

تمرین تیم‌ ‌ملی تیراندازی

مسعود کلهری کارشناس تیراندازی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دلیل نتایج ضعیف تیم‌ ‌ملی تیراندازی در جام جهانی کره، اظهار کرد: این مسابقات برای ملی‌پوشان جنبه ارزیابی داشت. نظر رییس فدراسیون هم این بود که ورزشکاران با توجه به انتخاب مربی و تلاش‌هایی که برای آنها انجام شده در هر سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی ارزیابی شوند و محک بخورند تا نتیجه‌ کافی از وضعیت موجود به دست آید، اما متاسفانه در این مسابقات نه تنها نتیجه‌ نگرفتند،‌ بلکه افت بسیار شدید خود را نیز نشان دادند.

او ادامه‌ داد: انتظار می رفت حداقل در رشته تفنگ به نتیجه‌ مطلوبی برسیم. نمی‌توان دلیل محرز و روشنی برای این که نه در تفنگ و نه در تپانچه نتیجه‌ حاصل شد  بیان‌ کرد، تا حداقل روی نقاط ضعف تیم کار شود. من فکر می‌کنم بحث، انتخاب مربیان و نفرات اعزامی به مسابقات کره بود. با وجودی که بازی‌های آسیایی جاکارتا در پیش است، باید اعضای تیم‌ ‌ملی کاملا شایسته انتخاب می‌شدند تا در مسابقات کره به نتایج خوبی برسند، اما متاسفانه انتخاب حرفه‌ای و فنی نبود و شاید نحوه انتخاب از سوی مربیان تنها بر اساس تجارب و فعالیت‌های قبل ورزشکاران انجام شده باشد.

کارشناس تیراندازی به پتانسیل‌ جوانان شایسته اشاره کرد و گفت‌: ما جوانان شایسته و خوبی داریم که می‌توانستند حداقل به این مسابقات اعزام شوند و محک بخورند. آنها می‌توانند شایستگی خود را نشان دهند کما این که بارها و بارها این اتفاق افتاده است و جوانان در مسابقات سخت موفق ظاهر شدند. این موفقیت آنها این امید را می‌دهد که رویشان سرمایه‌گذاری کنیم.

کلهری با بیان این که تیم‌ ‌ملی نیاز به تغییرات اساسی دارد، خاطر نشان کرد: تجربه ورزشکارانی که سنین بالایی دارند قابل قبول است و در ذهن مربی می‌تواند یک موفقیت ایجاد کند، اما نمی‌توان گفت‌  که آنها همیشه موفق خواهند بود. لازم می‌دانم که یک تغییرات اساسی در ورزشکاران تیم‌ ‌ملی صورت بگیرد. بیشتر به افراد جوانی که شایستگی دارند بها داده شود. در این مدت تا بازی‌های آسیایی جاکارتا زمان داریم می توانیم جوانترها را جایگزین کرد.

او در پاسخ به این سوال که برای جایگزینی جوانترها تا بازی‌های آسیایی جاکارتا زمان کافی وجود دارد یا خیر، گفت‌: جوانان کار کرده‌اند، تمرینات پیوسته انجام شده است. هر چند که به لحاظ کمی و کیفی مقداری مشکلات هست، اما حداقل در رشته‌های تفنگ و تپانچه بادی آنقدر در مضیقه نبوده‌ایم و مشکلی نداشتیم. جوانان کار کرده‌اند و می‌توانند خود را در مسابقات آتی نشان دهند تا تجربه بیشتری به دست آورند. اگر چه برخی ثابت کرده‌اند که توانایی و شایستگی را دارند.

کارشناس تیراندازی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: غروری در ورزشکاران سن بالا ایجاد شده که همیشه می‌توانند برتری خود را ثابت کنند. ورزشکاران سایر کشورها همچون چین و هند در مسابقات کره خوب ظاهر شدند و به این ورزشکاران ثابت کردند که غرور تجربه نمی‌تواند حرف پایانی باشد. ورزشکارانی که همیشه در رده‌های ششم تا یازدهم بودند اکنون به رده‌های خیلی بالایی رسیده‌اند و افت داشتند. فکر نمی‌کنم که این موضوع نشان خوبی باشد و آنها هم بتوانند در بازی‌های آسیایی جاکارتا به نتایج قابل قبولی برسند.

کلهری در مورد انتخاب سرمربی صربستانی تیم‌ ‌ملی “ماکسیوویچ”، گفت‌: این مربی مدرک بالا و تجربه خوبی دارد، اما درست قبل از اعزام ملی‌پوشان به کره، با فدراسیون ایران قرارداد بست. پیش‌بینی می‌کنم این مربی جدید بتواند در کار با جوانان موفق باشد، اما با ورزشکارانی که پا به سن گذاشته اند و غرور و تجربه آنها را در بر گرفته نمی‌تواند کاری کند. این حرف شامل همه نمی‌شود،  ولی به نظرم مربی خوب برای تعدادی که غرور کاذب آنها را در بر گرفته و یا اعتقادی به فن مربیگری ندارند نمی‌تواند کارایی داشته باشد.

وی گفت‌: هیچ چیز دیر نشده است. این نتایج هشدار و تلنگری برای ملی‌پوشان بود که یک ارزیابی واقعی و حقیقی از کارشان داشته باشند. مربیان آنها باید نتیجه‌ آنها را ارزیابی و تحلیل کنند. البته تاکنون من تجزیه و تحلیلی از سوی مربیان ندیدم. همیشه بعد از هر اعزام به نبود تجهیزات و مهمات ایراد می‌گیرند. فدراسیون تلاش کرده که امکانات خوب در اختیار ملی‌پوشان قرار دهد، اما مربیان و خود ورزشکاران، دقت و توجه کافی که باید در کار و تمرین داشته باشند ندارند. با این نتیجه‌ که در کره به دست آمد اکنون خود فهمیده‌اند که باید چه بکنند و چه نکنند.

 او در پایان در خصوص تجهیزات نیز، خاطر نشان کرد: یکسری محدودیت‌هایی داریم، ولی خوب برنامه‌های تمرینی متنوعی هم در تیراندازی هست که به صورت خشک و یا ترکیبی انجام می‌شود. این فن مربیان را نشان می‌دهد که چطور از امکانات موجود استفاده کنند. در تفنگ سه وضعیت و یا سلاح هایی که نیاز به فشنگ دارد محرومیت‌هایی داریم، اما در رشته‌های بادی تجهیزات خوبی در اختیار داشتیم،  ولی در همین رشته‌ها هم نتوانستیم نتیجه‌ خوبی در کره کسب کنیم. نمی‌توان کبود امکانات را به باد انتقاد گرفت، نظر من این است که برنامه مربیان کافی نیست و آنها نتوانستند از امکانات موجود به نحو احسنت استفاده کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رقابت‌هایی تیراندازی جام جهانی تیراندازان کره جنوبی برگزار شد. ایران در این رقابت‌ها ۲۸ نماینده در تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی داشت، اما در هیچ رشته‌ای به فینال نرسید و هجدهم بهترین رتبه تیراندازان در این مسابقات بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.