صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / معلمان و خانواده‌ها باید دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی هدایت کنند

نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی در سمینار آموزشی کارآفرینی ویژه دانش آموزان

معلمان و خانواده‌ها باید دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی هدایت کنند

یلدا راهدار نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی کشور معتقد است کارآفرینی نیروی محرک قوی در توسعه اقتصادی است و فرآیند کار آفرینی نیازمند خلاقیت، ایده پردازی و ابداع روش های نوین است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین سمینار آموزشی کارآفرینی ویژه دانش آموزان استان فارس با حضور یک هزار و ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر مقطع تحصیلی دبیرستان و مدیران، معلمان و مشاوران مقاطع مختلف تحصیلی چهار ناحیه شهر شیراز در محل اتاق شیراز برگزار و دانش آموزان با جنبه های تقویت کارآفرینی آشنا شدند.
نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی کشور در این سمینار گفت: معلمان و خانواده‌ها باید دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی هدایت کنند تا در آینده شاهد نسل پویا و موفق تری باشیم.
یلدا راهدار، عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی نیروی تحصیلکرده، مهندس و پزشک در جامعه وجود دارد که نمی توانند شغل ایجاد کنند در حالی که اگر این استعدادها در مسیر درست هدایت شده بود امروز با انبوهی از فارق التحصیلان بیکار روبرو نبودیم.
راهدار افزود: کارآفرینی نیروی محرک قوی در توسعه اقتصادی است و فرآیند کار آفرینی نیازمند خلاقیت، ایده پردازی و ابداع روش های نوین است.
عضو هیات نمایندگان اتاق شیراز اظهارداشت: دانش آموزان باید با تصمیم گیری آگاهانه و صحیح آینده خود را تضمین کنند. اگر مسیر درست انتخاب نشود آینده متناسب با توانمندی، رضایت فردی و نیازهای جامعه محقق نمی شود.
وی اضافه کرد: دانش آموزان باید مسیر انتخاب رشته و زندگی خود را مبتنی بر آینده پژوهشی تعیین کنند تا در آینده بتوانند با تاکید بر توانمندی های خود به عنوان یک کارآفرین موفق باشند. همچنین دانش آموزان باید به خوبی خود را شناخته، استعدادها و توانایی های خود را تقویت و در راستای ایده پردازی های خلاقانه تلاش و همت کنند.
نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی با بیان اینکه کارآفرینی نیاز زندگی آینده است، عنوان کرد: کارآفرینی خلق بینشی ارزشمند از هیچ، فرآیند دستیابی به فرصت ها و شکلی پویا از رفتار اقتصادی اجتماعی است که افراد را قادر به انجام یک فعالیت جدید می کند.
وی تصریح کرد: نظام آموزشی، خانواده و خود دانش آموزان نقش مهمی در آموزش و هدایت نسل آینده و ورود آنها به بازار کار دارند. فرآینده آموزش و هدایت افراد به سمت بازار و کسب و کار تحت عوامل مختلفی از جمله تکنولوژی و علم قرار دارد.
راهدار افزود: ورزش و هنر دو مقوله مهم است که می تواند زمینه بروز ایده ها و خلاقیت های فراوانی در دانش آموزان باشد. آموزش و پرورش و خانواده ها باید به علایق و توانمندی های دانش آموزان دراین زمینه توجه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.