صفحه اصلی / استان ها / سمنان / شرکت آلومینا تنها متولی تولید پودر آلومینا در ایران و خاورمیانه
شرکت آلومینا تنها متولی تولید پودر آلومینا در ایران و خاورمیانه

شرکت آلومینا تنها متولی تولید پودر آلومینا در ایران و خاورمیانه

مهندس حسين شايسته‌فرد بيان كرد: شركت آلوميناي ايران با مالكيت صددرصد دولتي با در اختيار گرفتن معادن بوكسيت كشور به عنوان تنها متولي توليد پودر آلومينا در ايران و خاورميانه مشغول به كار است.

مهندس حسین شایسته‌فرد بیان کرد: شرکت آلومینای ایران با مالکیت صددرصد دولتی با در اختیار گرفتن معادن بوکسیت کشور به عنوان تنها متولی تولید پودر آلومینا در ایران و خاورمیانه مشغول به کار است.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی افزود: این شرکت مطابق با قوانین و در راستای سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درباره استقلال و عدم وابستگی خاص در صنعت آلومینیوم نسبت به اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه شامل منابع طبیعی، محیط‌زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت و… برای صدور پروانه بهره‌برداری اقدام کرده است. مدیر معدن تاش افزود: این شرکت غیر از استان سمنان دارای معادن دیگری در سطح کشور است که به دلیل نزدیکی شاهرود به مجتمع استخراج از معادن تاش در اولویت است. در همین راستا در معدن بوکسیت تاش به صورت مستقیم ۱۰۰ نفر و غیرمستقیم ۲۰۰ نفر (غالبا بومی) به کار مشغول هستند. وی در ادامه گفت: در محدوده‌ای که فعالیت داریم هیچ‌گونه درخت اورس وجود نداشته و در قسمتی که درخت اورس وجود دارد، عملیات استخراج انجام نشده است و به جهت حمایت از محیط‌زیست طی سال جاری بالغ بر ۱۸۰۰ اصله درخت اورس و کاج و… خریداری و از منابع طبیعی اخذ و در معدن در روز درختکاری کاشته شده که برنامه‌ریزی لازم جهت آبیاری درختان کاشته‌شده توسط معدن تهیه و در حال اجراست.
شایسته‌فرد در جواب سوال خبرنگار ما در جهت کنترل گرد و غبار گفت: به جهت کنترل گرد و غبار ناشی از تردد کامیون‌های حمل بار کل مسیر معدن از ابتدا تا انتها به دفعات مکرر مالچ‌پاشی انجام شده است که این مالچ‌پاشی علاوه بر اینکه دوستدار محیط‌زیست بوده، نسبت به تثبیت خاک موثر است. وی همچنین درباره آب منطقه افزود: درباره بررسی وضعیت آب منطقه با به‌کارگیری مشاور مربوطه نسبت به بررسی مقدماتی محل اقدام و مقررات جهت سال‌های آتی طرح لازم جهت انتقال آب از معدن ارائه شود. شایان ذکر است در حال حاضر این طرح احتیاج به اجرا ندارد.
مدیر معدن تاش در راستای قانونی بودن فعالیت‌های معدن گفت: کلیه فعالیت‌های معدن توسط مراجع قانونی (اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و استان، محیط‌زیست، منابع طبیعی) نظارت می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه تخلفی، چه درباره برداشت، انتقال وسائل منابع طبیعی گزارش نشده است. وی افزود: خاطرنشان می‌شود معدن بوکسیت تاش از ابتدای فعالیت خود به صورت داوطلبانه و عقد قرارداد با شرکت‌های دارای صلاحیت و مورد تایید اداره کل حفاظت محیط‌زیست جهت پایش آب، خاک، هوا و صدا به صورت فصلی اقدام کرده است و گزارش‌های مربوطه به اداره حفاظت محیط‌زیست ازسوی شرکت مربوطه ارائه می‌شود.
شایسته‌فرد درباره آلودگی کیفیت آب گفت: علاوه بر پایش‌های فوق حسب صورت‌جلسه تنظیمی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با حضور کارشناسان سازمان آب شهرستان، نسبت به اخذ نمونه از مسیر آب جاری اقدام و نتایج حاصله نشانگر پایین بودن درصد عناصر موجود در آب پایین‌تر از حد استاندارد بوده است. وی در پایان ابراز داشت: این شرکت همواره نسبت به پرداخت حقوق دولتی و عرفی خود مطابق با قوانین کشور اقدام کرده و تاکنون هیچ‌گونه بدهکاری‌ای در این خصوص نداشته است.

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.