اسپیکرهای هوشمند آمازون جاسوسی می‌کنند

اسپیکرهای هوشمند آمازون جاسوسی می‌کنند

پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی در یافته‌اند که اسپیکرهای هوشمند الکسای آمازون قابلیت شنود و جاسوسی از کاربران را دارند.

پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی در یافته‌اند که اسپیکرهای هوشمند الکسای آمازون قابلیت شنود و جاسوسی از کاربران را دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت هکر نیوز، این روزها که بحث بر سر آسیب‌پذیری، حفره‌های امنیتی و امکان جاسوسی در محصولات مختلف حوزه تکنولوژی بالا گرفته است، محققان امنیتی در تلاشند تا با کشف این ضعف‌های امنیتی، کاربران و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات را آگاه و مطلع سازند تا علاوه بر اینکه حواس خود را در این باره بیشتر جمع می‌کنند، به برطرف کردن این مسائل امنیتی نیز بپردازند.

حالا به تازگی پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری قابلیتی را در اسپیکرهای هوشمند محبوب و پرطرفدار شرکت آمازون موسوم به « الکسا » یا « اکو » کشف کرده‌اند که به این محصول کاربردی اجازه می‌دهد صدای کاربران در محیط خانه و سرکارشان را ثبت و شنود کند و در صورت برقراری اتصال به اینترنت و شبکه جهانی وب، این فایل‌های صوتی خصوصی کاربران توسط هکرها، مجزمان سایبری و حتی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی شنود و ردیابی شوند.

به عقیده آن‌ها، اسپیکرهای هوشمند اکوی آمازون همواره صدای کاربران را ثبت و ضبط می کنند و انگار که شما یک دستگاه جاسوسی را خود با دستان خود به خانه آورده تا تمامی اطلاعات رد و بدل شده شما را به صورت فایل‌های صوتی دریافت کرده و امکان سوءاستفاده از آن را به سایرین و افراد ناشناس احتمالی بدهد.

به طور کلی، اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کرده، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند و پیامک رد و بدل کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.