صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / نقش جوانی مارال،‌ دلِ من را برد
نقش جوانی مارال،‌ دلِ من را برد

بازیگر سریال آنام گفت

نقش جوانی مارال،‌ دلِ من را برد

بازیگر نقش جوانی مارال در سریال «آنام» گفت: یکی از دلایلی که باعث شد من این نقش را دوست داشته باشم فضای زندگی مارال بود که من در آن فضا غریبه نبودم، ‌اما هیچگاه در شرایط مشابه او قرار نگرفته بودم و این یکی از محسنات بازیگری است

بازیگر نقش جوانی مارال در سریال «آنام» گفت: یکی از دلایلی که باعث شد من این نقش را دوست داشته باشم فضای زندگی مارال بود که من در آن فضا غریبه نبودم، ‌اما هیچگاه در شرایط مشابه او قرار نگرفته بودم و این یکی از محسنات بازیگری است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سینما پرس ، «مهشید جوادی» بازیگر نقش جوانی شخصیت مارال در سریال «آنام» به کارگردانی جواد افشار گفت: من متولد ارومیه هستم و تا سال پیش کار و تحصیلم در همانجا بود. منتظر بودم تا درسم تمام شود تا به تهران بیایم و بتوانم گسترده‌تر کار کنم.

وی ادامه داد: در ارومیه هم تئاتر کار می‌کردم و هم دو سریال تلویزیونی به زبان ترکی آذری برای شبکه استانی آنجا بازی کرده بودم. اما همانطور که می‌دانید بازی در شبکه‌های استانی طوری درجا زدن است و پیشرفتی برای یک بازیگر محسوب نمی‌شود.

این بازیگر درباره انتخاب خود برای سریال «آنام» نیز گفت: فکر نمی‌کردم تا این اندازه خوش شانس باشم که اولین تجربه حرفه‌ایم بازی در یک سریال به این خوبی باشد. من اصلا نمی‌دانستم دختری که برای نقش جوانی مارال می‌خواهند باید دختری کم سن و سال و ترک زبان باشد و روزی که به دفتر آقای افشار رفتم متوجه شدم که برای نقش مارال دنبال این دو گزینه هستند و اینکه لوکیشن اصلی‌مان هم روستای کلیبر است. بعد از انجام تست برای نقش مارال انتخاب شدم.

جوادی در ادامه بیان داشت: کارهای قبلی آقای افشار را دیده بودم و فکر می‌کردم که این سریال هم در راستای همان سریال‌ها است اما با توضیح‌هایی که دادند فهمیدم که قصه چیست. از همان لحظه اول نقش مارال دلِ من را برد و گفتم که حتما من باید این نقش را بازی کنم و با اینکه مدت زیادی از تصویربرداری فاز اول گذشته، اما این احتمال وجود دارد تا دوباره در حد یکی دو سکانس مقابل دوربین بروم.

بازیگر نقش جوانی مارال ادامه داد: باورتان می‌شود که بلندی و کوتاهی نقش برایم مهم نبود و با خودم می‌گفتم چون این جرقه را انتخاب کردم از این به بعد به کرات نقش‌هایی به من پیشنهاد می‌شود که می‌توانم در زمان حال و خودم را بازی کنم و این یک فرصت استثنایی است که بتوانم در زمانی بازی کنم که خودم در آن زمان حضور نداشتم.

جوادی ضمن بیان اینکه در فضای روستا غریبه نبودم، بیان داشت: فضای این سریال و روستای کلیبر برای من که در ارومیه به دنیا آمده بودم زیاد غریبه نبود و آداب و رسوم افرادی که در آن روستا و آن منطقه زندگی می‌کنند را در اطرافیانم به کرات دیده بودم که معتقد بودند زن بیوه نباید بدون شوهر بماند! حتی مادر و یا اقوام‌مان با دیدن آنام به من گفتند این قصه چقدر شبیه به قصه زندگی فلانی است و چقدر این سریال خوب نوشته شده است.

وی ادامه داد: زمانی که به دفتر آقای افشار رفتم او توضیح‌هایی درباره نقش مارال به من دادند و همانجا گفتند یا نقش مارال را به تو می‌دهیم و یا در فاز دو و زمان حال یکی از نقش‌های خوب را برایت در نظر می‌گیریم اما من همچنان مارال را دوست داشتم. از طرفی با شناختی که از آقای افشار و عفیفه داشتم نیازی نبود تا متن کامل سریال را بخوانم و بعد نقشی را قبول کنم. آن زمان پایان بندی قصه را نمی‌دانستم اما حال و هوایش برایم آشنا و قابل درک بود.

جوادی ضمن بیان اینکه برای ایفای نقش مارال سوارکاری بلد نبودم ادامه داد: با اینکه بخشی از سوارکاری‌ها را بدلکار انجام می‌داد اما من هم باید این فن را یاد می‌گرفتم و حتی دوشیدن شیر گاو و به خاطر بازی در این سریال این فن‌ها را هم به لطف دوستان و مربی که داشتیم یاد گرفتم و برایم خیلی لذتبخش بود.

وی ضمن بیان اینکه درگیر شخصیت مارال شده بودم، ادامه داد: برخی اوقات که در پشت صحنه با بچه‌ها صحبت می‌کردیم می‌گفتم خیلی مواقع پیش می‌آمد که از دست مارال و رفتارهایش حرص می‌خوردم و همان لحظه مطمئن بودم که بیننده هم حتما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این را از بازخوردهایی که از مردم در شبکه‌های اجتماعی می‌گیرم، گفتم. اما از طرفی هم با شخصیت مارال به شدت احساس نزدیکی می‌کردم و این نقش را خیلی دوست دارم. یادم است روزی که قرار بود برای اولین بار مقابل دوربین جواد افشار قرار بگیرم، ‌ از ذوقم تا صبح خوابم نبرد و یک دفعه اصلا خوابم برد و از پرواز جا ماندم.

جوادی با بیان دلیل این موضوع گفت: یکی از دلایلی که باعث شد من این نقش را دوست داشته باشم فضای زندگی مارال بود که من در آن فضا غریبه نبودم، ‌اما هیچگاه در شرایط مشابه او قرار نگرفته بودم و این یکی از محسنات بازیگری است. من خودم آدم مظلومی نیستم اما مارال با توجه به شرایطی که برایش پیش می‌آید می‌خواهد از موقعیت موجود فرار کند اما من مثل او نیستم. اودختر آرامی است در عین اینکه فرد اکتیوی در زندگی است اما از نظر اخلاقی از حقش دفاع نمی‌کند دقیقا برعکس من.

این بازیگر درباره اینکه بازیگر نقش زمان حال مارال را به گلچهره سجادیه بازی می‌کند، نیز ادامه داد: او بازیگر بی نظیری است. زمانیکه متوجه شدم ایشان قرار است نقش میانسالی مارال را بازی کنند واقعا استرس گرفته بوده و نگران شدم و مدام می‌ترسیدم که نکند سکانس‌هایی که من بازی کردم را ببیند و بگوید خوب بازی نکرده! اما شنیدم که وقتی دیدند خیلی هم از کار من خوششان آمده و این برای من افتخار بزرگی است که ایشان نقش زمان حال مارال را خانم سجادیه بازی می‌کنند.

وی درباره هماهنگی بین بازی خود و سجادیه اظهار داشت: خیلی‌ها این را به من گفتند که آنقدر ما نقش تو و خانم سجادیه را خوب باور کردیم که فکر می‌کنیم چند سال دیگر تو فردی شبیه به او می‌شوی هم از نظر رفتاری و هم اخلاقی. این ربطی به هوش و ذکاوت من ندارد و همگی مربوط به ذکاوت خانم سجادیه است که این دو شخصیت را به هم ربط داده است. ایشان سکانس‌های بازی من را دیدند و طوری بازی کردند که ما با هم هماهنگ به نظر برسیم. چراکه خودش روی این حساسیت داشت که ببیند در زمان گذشته بازیگر چطور نقش مارال را بازی کرده است؟

بازیگر سریال «آنام» در ادامه با اشاره به مخاطب شناسی جواد افشار بیان داشت: آقای افشار بسیار مخاطب شناس است و همان کیمیا با اینکه خیلی‌ها از نظر فنی ایراد می‌گرفتند، اما مخاطبان بسیاری هم داشت. در حال حاضر تعداد قسمت‌های پخش نشده آنام خیلی زیاد است اما با این حال تا به اینجای کار، بازخوردهای خوبی داشتیم و در همان قسمت‌های ابتدایی مخاطبان ارتباط خوبی با آن برقرار کردند. معمولا در اغلب سریال‌ها باید بیست قسمت از شروع بگذرد تا مردم بتوانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند اما در مورد آنام این اتفاق خیلی زود افتاد.

وی با بیان اینکه چون شرایط مارال را تجربه نکرده بودم، نمی‌توانم خود را جای او بگذارم، گفت: در مورد بچه‌اش چون مادر نشدم نمی‌توانم نظری بدهم، اما در مورد اینکه نامزد قبلی‌ش فوت شده و می‌خواهد با اصرار بچه او را نگه دارد خودم زیاد موافق نیستم و همیشه سر صحنه از این اجرا انتقاد می‌کردم و معتقد بودم مارال برای سهند است. همیشه هم این را می‌گفتم که با تمام احترامی که برای نویسنده این سریال قائلم اما معتقدم مارال، برای سهند است.

جوادی جذابیت قصه آنام را در تجربه کردن زندگی شخصیت‌ها و شرایط گوناگون دانست و افزود: قصه این سریال خیلی جذاب بود. وقتی به عنوان بازیگر حتی ازدواج هم نکردی برایت خیلی خوشایند است که نقشی را بازی کنی که چند قدم از تو جلوتر است و با حضور در آن نقش می‌توانی مادر بودن را هم تجربه کرده و لذت ببرید.

وی ادامه داد: هر شب سریال را می‌بینم و در حال حاضر صبر می کنم تا نقش خوبی مثل این سریال بشینهاد شود. در این مدت عجله ای هم ندارم و با درس خواندن خود را مشغول کردم.

این بازیگر افزود: کارشناسی ریاضی کاربردی خواندم و برای ارشد می‌خواهم کنکور هنر شرکت کنم. از ۱۴ سالگی کلاس‌های خبرنگاری (باشگاه خبرنگاران) و گویندگی می‌رفتم، فیلم کوتاه و چند تله فیلم کار کردم و می‌خواستم به نوعی خودم را به بازیگری نزدیک کنم و در کنار آن دوست داشتم درس هم بخوانم. اگر نخواهم درس بخوانم احساس مفید بودن نمی کنم اما اگر در کنارش کارهای خوب بازیگری هم پیشنهاد شود حتما قبول خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات مالی که برای آنام بوجود آمد، شما را نیز دچار مشکل کرد؟ گفت: در فاز اول مشکل مالی وجود نداشت و به محض پایان بازی ام با من تسویه شد و خوش حساب بودند.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.