صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت برای تامین آب روستاهای هرمزگان
اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت برای تامین آب روستاهای هرمزگان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان:

اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت برای تامین آب روستاهای هرمزگان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان گفت: به علت خشکسالی بی سابقه در هرمزگان، بیش از 80 حلقه چاه و چشمه برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای استان نیاز به حفر و کف‌شکنی و بهسازی دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، عبدالحمید حمزه پور در این باره اظهار کرد: به علت کاهش چشمگیرنزولات آسمانی در سال آبی ۹۷-۹۶ بطوری که در این سال با کاهش ۸۰ درصدی میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم این کاهش بی‌سابقه بارش باعث افت شدید بسیاری از منابع تأمین آب آشامیدنی سطحی و زیرزمینی (چاه‌ها و چشمه‌ها) شده که این شرکت برای گذر از این چالش کم‌آبی در فصل تابستان سال جاری، حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق – کف شکنی تعداد ۴۵ حلقه چاه‌های در حال بهره‌برداری و بهسازی ۱۲ دهنه چشمه در دستور کار و جزو اقدامات اضطراری قرارداده است.
وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی طرح‌های ضروری و کوتاه مدت در روستاهای مربوطه در دست اجرا دارد که برای انجام این اقدامات کوتاه مدت بیش از یکصد میلیارد ریال هزینه انجام می‌شود.
حمزه پور افزود: علاوه بر این اقدامات کوتاه‌مدت و اضطراری در حال حاضر بالغ بر یکصد روستا نیز با تانکر آبرسانی سیار آب آشامیدنی مورد نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در پایان گفت: با توجه به تداوم این خشکسالی و افت شدید کمی و کیفی منابع آب شیرین دراستان جهت گذر از این تابستان سخت نیاز به همراهی و مشارکت جدی مردم در مدیریت مصرف دارد و استفاده صحیح ازآب شرب و بهداشتی و همینطور پرهیز از مصارف غیرضروری و غیر شرب از تاسیسات آب آشامیدنی است.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.