صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کاظمی مطرح کرد: ضرورت تک صدایی اقتصادی در دولت برای حل مشکلات
کاظمی مطرح کرد: ضرورت تک صدایی اقتصادی در دولت برای حل مشکلات

کاظمی مطرح کرد: ضرورت تک صدایی اقتصادی در دولت برای حل مشکلات

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تک صدایی اقتصادی در دولت تاکید کرد و گفت که دولت با کنترل نقدینگی می‌تواند تحولی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

علی کاظمی - نماینده مجلس

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیمات ارزی اخیر دولت و برخی انتقادها به آن، اظهار داشت: البته دولت تصمیم خوبی گرفته و امیدواریم روی آن باقی بماند، اما به هر حال مشکلات و محدودیت‌هایی برای مردم از جمله دانشجویان و بیماران به وجود آمده که باید برای حل مشکل آنها فکری کرد.

وی افزود: عوامل مختلفی در ناملایمات ارزی اخیر دخیل بوده اما اگر بتوانیم نقدینگی دست مردم را کنترل کنیم و آن را در چرخه اقتصاد ببریم و امنیتش را تامین کنیم که وارد تولید شود در ثبات ارزی بسیار موثر خواهد بود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس خاطرنشان کرد:‌ اگر دولت نقدینگی دست مردم را کنترل کند و برای آن برنامه‌ریزی درستی انجام دهد می‌توان در حوزه اشتغال، صنعت و کشاورزی و به طور کلی عرصه اقتصاد تحولاتی را شاهد بود.

کاظمی با بیان اینکه تک صدایی اقتصادی در دولت وجود ندارد، گفت: اگر این سیستم وجود داشته باشد هر کس نقش خودش را ایفا می‌کند اما در مورد ارز شاهد بودیم فردی صحبت می‌کند که در این موضوع دخیل نیست و برای مردم این شائبه ایجاد می‌شود که افرادی که مسئولیت اصلی را در این زمینه بر عهده دارند پای کار نیستند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عدم هماهنگی بین مسئولین اقتصادی را از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه اقتصاد عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از ضربه‌هایی که ما در بخش اقتصادی می‌خوریم نداشتن برنامه اقتصادی و تک صدا نبودن سیستم اقتصادی ماست. زمانی که آقای روحانی نیروهای خود را برای کابینه معرفی می‌کرد ما امیدوار بودیم این افراد ید واحده باشند چرا که اگر این امر محقق نشود مشکلات اقتصادی هم حل نخواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.