صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / مدیریت در کشور دچار کهولت سن شده است
مدیریت در کشور دچار کهولت سن شده است

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان:

مدیریت در کشور دچار کهولت سن شده است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مدیریت در کشور دچار کهولت سن شده و با سن بالایی در مدیریت روبرو هستیم، گفت: وقت آن است که میزهای مدیریتی را به جوانان واگذار کنیم.

تندگویان معاون جوانان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد مهدی تندگویان، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم افزود: بحث مشاوران جوان یک بحث انحرافی است و باید به دنبال مدیران جوان بود و برخی از مسئولیت ها را به جوانان سپرد.

وی بااشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهتمام ورزیدن به جوانان، افزود:  همه دستگاه‌ها باید با نگاهی ملی مطالبات جوانان را پیگیری کنند. در حال حاضر ۲۰۰۰ تشکل جوان در قالب ۳۰۰ هزار نفر در سطح کشور فعالیت دارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید در خصوص برون سپاری‌ها، تشکل‌های جوانان را وارد میدان کرد و در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آن‌ها را دخیل کرد.

به گفته تندگویان،   برای رسیدگی به امور جوانان باید دغدغه ایجاد شود و نگاه تمام دستگاه‌ها ملی باشد، چرا که موضوع یک برش جمعیتی از ایران است و یک چهارم جمعیت را جوانان تشکیل می دهند و نگرانی و دغدغه زیادی در مورد آینده آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه با ساماندهی وضعیت جوانان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد، گفت: مشکلاتی مانند ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان اهمیت زیادی دارد و باید به طور جدی آسیب‌ها و کمبودها را ساماندهی کرد.

به گفته تندگویان، ایجاد شبکه تخصصی تشکل‌های جوانان در کشور می‌تواند بخش زیادی از مشکلات و دغدغه ها را رفع کند، همچنین برگزاری همایش کارآفرینی برای این تشکل‌ها باید در دستور کار قرار گیرد. دولت نیز معافیت‌ها و امتیازات زیادی را برای تشکل‌ها در نظر گرفته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  بیان کرد: جوانان در بسیاری از عرصه‌های انقلابی حضور داشته‌اند و اگر همین جوانان نبودند در طول هشت سال دفاع مقدس با شکست مواجه می‌شدیم. امروز اگر به این جوانان بهایی ندهیم آن‌ها با نا امیدی و احساس بی‌هویتی مواجه می‌شوند.

فعالیت ۲۰۰ دفتر رسمی مشاوره ازدواج زیر نظر وزارت ورزش و جوانان

تندگویان در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی -تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)- افزود: ۲۰۰۰ تشکل جوان در حوزه‌های مختلف در کشور فعال هستند، تشکل‌های زنان سرپرست خانوار یکی از این تشکل‌هاست که ساماندهی شده‌اند و هدف از ایجاد این تشکل معرفی و عرضه تولیدات زنان برای کسب درآمد اقتصادی و کمک به معیشت زندگی است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ۲۰۰ دفتر رسمی مشاوره ازدواج زیر نظر این وزارت، خدمات ارائه می کنند، گفت: این دفاتر توسط تشکل‌ها در استان‌ها فعال است و خدمات مشاوره‌ای قبل و بعد از ازدواج را ارائه می‌دهند، این دفاتر به مدت سه سال فعال هستند همچنین در کنار این خدمات، دوره‌های رایگان آموزشی برگزار کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم اجباری شدن دوره‌های آموزشی برای زوج‌ها گفت: این دوره های آموزشی در مهارت افزایی و تحکیم بنیان‌های خانواده تاثیرگذار است، چرا که با اجرای این برنامه‌ها طی سال گذشته در حوزه جوانان، ۱۰ درصد کاهش طلاق داشته‌ایم.

تندگویان نسبت به وضعیت طلاق هشدار داد و گفت: ۳۷ درصد از طلاق‌ها مربوط به یک سال اول ازدواج و ۴۷ درصد نیز زیر پنج سال است که نشان می‌دهد زوجین نسبت به یکدیگر شناخت کافی و مهارت ندارند.

وی با اشاره به این که سال گذشته یک میلیون زوج برای وام ازدواج ثبت نام کرده بودند، گفت: از این تعداد تنها ۱۵۰ هزار نفر هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند و بقیه با همکاری بانک‌ها موفق به دریافت وام ازدواج شدند و امسال با تدابیر صورت گرفته مبلغ وام ازدواج به ۱۵۰ میلیون ریال رسید.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و گفت: طرح‌های ویژه در این حوزه ارائه شده است که در حال پیگیری است تا جوانان بتوانند از ظرفیت های موجود آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.

وی افزود: ستادهای ملی ساماندهی امور جوانان در کشور و به تبع آن در استان ها ایجاد شده است تا به وضعیت تشکل های جوانان رسیدگی شود تا در صورت کوتاهی عملکرد دستگاه‌ها رسیدگی کنیم.

به گفته تندگویان، برای ساماندهی برنامه‌ها و غنی سازی طرح‌های طلاب، نیازمند ایجاد شبکه گسترده و استفاده از توان حوزه‌های علمیه هستیم تا دستاوردهای خوبی در این زمینه ایجاد شود.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، وی با بیان این که پیوند جوانان با مراجع تقلید و مراکز حوزوی باید تقویت شود، گفت: یکی از مشکلات اساسی که برای جوانان به وجود آمده موضوع بحران هویتی است که این امر باعث شده تا بخشی از اعتقادات جوانان کمرنگ شود و امید خویش را از دست دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه باید باورهای اعتقادی و دینی را در جوانان تقویت کرد تا بتوانند در برابر مشکلات اجتماعی و اقتصادی قوی‌تر باشند، افزود: طی ۲۰ سال گذشته مساجد محوریت برنامه های فرهنگی در محله‌ها بودند و برنامه های مختلف را اجرایی می کردند که این امر باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.