صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیدار امروز پامپئو با اعضای ناتو در بروکسل
دیدار امروز پامپئو با اعضای ناتو در بروکسل

دیدار امروز پامپئو با اعضای ناتو در بروکسل

مایک پامپئو یک روز پس از تحلیفش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، به بروکسل سفر کرد تا درخصوص اقدامات روسیه و تقویت اتحاد نظامی ناتو با متحدان اصلی آمریکا در اروپا دیدار کند.

پامپئو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین نشست مایک پامپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا با اعضای ناتو است و در آستانه نشست رهبران ناتو در ماه ژوئیه صورت می‌گیرد.

یکی از مقامات دولتی آمریکا درخصوص این دیدار به خبرنگاران گفت، این نشست به بررسی مساله اقدامات روسیه در اوکراین، گرجستان و سوریه و همچنین برنامه‌هایی برای افزایش امنیت در مرزهای جنوبی اروپا خواهد پرداخت.

این مقام دولتی اظهار کرد، پامپئو در این سفر اعضای ناتو را برای افزایش بودجه نظامی تحت فشار قرار خواهد داد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که پامپئو از عربستان، اردن و سرزمین‌های اشغالی نیز دیدار خواهد کرد.

او طی این دیدارها درخصوص مسائلی همچون درگیری‌های سوریه و افغانستان و همچنین اقدامات روسیه گفت‌وگو خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که وزیر امور خارجه جدید آمریکا در بروکسل مساله توافق هسته‌ای ایران را نیز مطرح کند.

پامپئو در سفر خود به عربستان در ۲۸ آوریل با پادشاه عربستان و عادل الجبیر، وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد. او در سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و در اردن با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.