صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / حسین توکلی: صندوق حمایت از قهرمانان را جمع کنند تا خیال ما هم راحت شود

یارانه نمی دهند که هر کس وضعش خوب باشد حقوقش را قطع کنند

حسین توکلی: صندوق حمایت از قهرمانان را جمع کنند تا خیال ما هم راحت شود

قهرمان وزنه برداری المپیک سیدنی گفت: صندوق حمایت از قهرمانان یارانه نمی دهد که می‌گوید به کسانی که وضع خوبی دارند پول نمی دهیم و این حقوق حق مسلم قهرمانانی است که سالها برای بالا بردن پرچم ایران زحمت کشیده است.

حضور حسین توکلی در ایسنا

حسین توکلی در گفتگو با ایسنا درباره ی قطع شدن حقوق ۵۰ ورزشکار از سوی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بیان کرد: دوماه است حقوق ما پرداخت نشده و نمی دانم قطع شده است یا پول نداشته اند پرداخت کنند. البته زمانی که پول بیمه می خواهند مرتب تماس می گیرند اما حالا که می خواهند حقوقمان را قطع کنند کسی اطلاع هم نمی دهد.

 توکلی با اشاره به صحبت های رییس صندوق مبنی بر اینکه کسانی که حقوق آنها قطع شده به حمایت نیاز ندارند، تصریح کرد:  صندوق حمایت از قهرمانان یارانه نمی دهد که می گوید به کسانی که وضع خوبی دارند پول نمی دهیم و حقوق فقط به کسانی که وضع مالی خوبی ندارند تعلق می گیرد. نام این صندوق حمایت از قهرمانان است و شاید یک قهرمان نتواند بگوید وضعیت مالی خوبی ندارد اما آنها دارند همه را با یک چشم می بینند.

او ادامه داد: از طرفی این صندوق برای تشویق قهرمانان گذاشته شده است. خیلی از افراد به امثال هادی ساعی  نگاه می کنند که چقدر به آنها توجه می شود و این انگیزه را به دست می آورند که حداقل بعد از قهرمانی حقوق ثابت دارند. نمی دانم سازوکار صندوق چگونه است و بر چه مبنایی چنین تصمیمی گرفته است.

 قهرمان المپیک سیدنی همچنین گفت: در اینجا بحث پول مطرح نیست اما حقوقی که صندوق به قهرمانان می دهد در واقع به نوعی قدردانی از قهرمانانی است که سالها زحمت کشیده اند و برای ایران افتخارآفرین بوده اند اما این قانون جدیدی که گذاشته اند اصلا جالب نیست و به هیچ عنوان این کار را تایید نمی کنم. از طرفی الان که مثلا حقوق من حسین توکلی را قطع کردید آیا  از وضعیت مالی و حساب زندگی من اطلاع دارید؟ احساس می کنم صندوق حمایت از قهرمانان مدال های ورزشکاران را شمرده و هرکسی مدال بیشتری داشته حقوق  او را قطع کرده اند. به نظرم صندوق حمایت از قهرمانان را جمع کنند تا دیگر خیال ما هم راحت شود.

توکلی با بیان اینکه این حقوق حق مسلم قهرمانان است ، تاکید کرد: صندوق به نوعی تکیه گاه قهرمانان است  و واقعا این قانون خوبی نیست و از کجا اطلاع دارند که ورزشکار وضع مالی خوبی دارد یا نه. این حقوق حق مسلم یک قهرمان است و به نوعی ارزش گذاری بابت زحماتی است که کشیده است.  اما چنین برخوردی با قهرمانانی که سالها پرچم ایران را بالا برده اند قشنگ نیست. آنها با این تصمیم خواسته اند عدالت را رعایت کنند اما عدالت رعایت نشده است. کسی که دو ، سه  مدال المپیک دارد از کسانی است که خیلی زحمت کشیده و از همه  چیز خود زده تا به اینجا برسد و حقش نیست با او چنین برخوردی شود.

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.