صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / ۲۱۰ میلیارد ریال برای تثبیت شن‌های روان تامین شد
۲۱۰ میلیارد ریال برای تثبیت شن‌های روان تامین شد

رئیس سازمان جنگل‌ها:

۲۱۰ میلیارد ریال برای تثبیت شن‌های روان تامین شد

رییس سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و مراتع و آبخیزداری گفت: سال گذشته اختصاص 312 میلیارد تومان اعتبار برای تثبیت شن‌های روان از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که بیش از 210 میلیارد تومان جذب‌شده است.

خلیل آقایی

به گزارش کسب و کار نیوز، خلیل آقایی در نشست بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی شهرستان سبزوار اظهار کرد: امروزه منابع طبیعی بستر توسعه و حیات در هر کشوری است و حفظ تاغ زارها(درختان یا درختچه هایی با ساقه بندبند و بدون برگ که جهت تثبیت شن های روان و بیابان زدایی کشت می‌شود) و تثبیت شن‌های روان نقش مهمی در استمرار حیات مردم و توسعه فعالیت‌های تجاری دارد.

وی با بیان اینکه دولت به‌تنهایی توانایی حفاظت و حراست از تاغ زارهای سطح کشور را ندارد بلکه نیازمند مشارکت و فعالیت‌های انجمن‌های مردم‌نهاد است، گفت: در سال جاری مجوز استخدام ۵۴۴  نفر برای سازمان منابع طبیعی کشور اخذ شده که از این تعداد ۳۵ نفر سهم خراسان رضوی است.

به گفته رئیس سازمان جنگل‌ها،  مجوز اختصاص حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از شورای اقتصاد کشور صادر شده و قرار است از طریق وزارت دفاع ماشین آلات و تجهیزات یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی، جنگلبانی و آبخیزداری کشور تأمین شود.

وی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی واگذاری پارک‌های جنگلی در قالب طرح مدیریت به شهرداری‌ها است تا با حفظ فضای سبز مردم از این پارک‌ها بهره‌مند شوند، افزود: اجازه ساخت‌ و ساز در محل پارک‌های جنگلی سطح کشور به بهره‌برداران و بخش خصوصی داده نمی‌شود. البته پارک‌های جنگلی باید در مناطق دارای پوشش گیاهی و مستعد ایجاد شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.