صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / ۱۲۰۰خوشنویس زن درجه ممتازی دارند
۱۲۰۰خوشنویس زن درجه ممتازی دارند

۱۲۰۰خوشنویس زن درجه ممتازی دارند

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: پس از انقلاب اسلامی حدود یک هزار و 200 خوشنویس زن در کشور موفق به دریافت درجه ممتازی این هنر شده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد سلحشور روز جمعه در بازدید از فرهنگسرای شهرکرد افزود: پیش از انقلاب تنها ۵ زن خوشنویس در ایران دارای درجه ممتازی بودند.
وی همچنین گفت: حدود ۱۴هزار خوشنویس پس از انقلاب اسلامی تربیت شده است و اکنون در تمام استان های کشور انجمن خوشنویسان فعال است.
رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران درباره فعالیت های هنری خود نیز تصریح کرد: تاکنون ۲۰ هزار صفحه کتاب را نوشته ام و در پرورش هنر نیز کارهای بزرگی در رشته هنر خوشنویسی صورت گرفته تا این آثار برای آیندگان باقی خواهد ماند.
سلحشور گفت: کتاب های شاهنامه فردوسی، پنج گنج نظامی، رباعیات خیام، دیوان سعدی و حافظ را به صورت کتاب های نفیس خوشنویسی و خطاطی کرده ام.
عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان به هنر خوشنویسی در بین اقوام ایراین اشاره کرد و یادآور شد: قوم لر و بختیاری یکی از ریشه دار ترین اقوام ایران است و هنرمندان به ابعاد فرهنگ و آداب و سنن این قوم بپردازند و آن را برای همه مخاطبان جهانی ارائه کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، این خوشنویس مطرح ایرانی برای شرکت در آیین تجلیل از مفاخر فرهنگی و هنری ایران به شهرکرد سفر کرده بود.
در این آیین از جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، محمد سلحشوری، فاطمه گودرزی ، رضا عبداللهی ترانه سرا، سید مهدی دریاباری قدردانی شد.
۲۰۹۷/۶۰۲۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.