صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رئیس فدراسیون سوارکاری: نیاز به استراتژی جامع در پرورش اسب احساس می‌شود
رئیس فدراسیون سوارکاری: نیاز به استراتژی جامع در پرورش اسب احساس می‌شود

رئیس فدراسیون سوارکاری: نیاز به استراتژی جامع در پرورش اسب احساس می‌شود

مسعود خلیلی اظهار کرد: نیاز به یک استراتژی جامع پرورش اسب احساس می‌شود.

خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه زنجان، رئیس فدراسیون سوارکاری در دومین همایش ملی صنعت اسب ایران که در سالن همایش‌های بین‌المللی الغدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه ستون فقرات هر صنعتی را علم تشکیل می‌دهد، گفت: علم منشأ تولید ثروت است و اگر علمی وجود نداشته باشد تلاش‌های فیزیکی در هیچ صنعتی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در صنعت اسب به دلایلی به لحاظ علمی فاصله زیادی با سایر کشورها داریم و این فاصله بسیار زیاد است، از همین رو خوشحال هستیم که دانشگاه‌ها رویکرد مثبتی به این زمینه داشته‌اند و وارد این مقوله شده‌اند.

خلیلی خاطرنشان کرد: جمعیت کم اسب و ارزش اقتصادی که این حیوان در سال‌های گذشته داشته است، شاید از دلایلی باشد که موجب شده در سال‌های گذشته کمتر به این مقوله توجه شود اما می‌توان اذعان داشت که اکنون زمان آن رسیده است که به این موضوع بیشتر توجه نشان داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اسب جزو دام‌های گران‌قیمت به‌شمار می‌رود، گفت: اکنون بالغ بر ۴۰۰ باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب در سطح کشور وجود دارد که هر کدام مساحتی در حدود ۱٫۵ تا ۲ هکتار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: طی دهه‌های اخیر بخش خصوصی به صنعت اسب نگاه خاصی داشته است اما سهم سیستم‌های دولتی و حکومتی و دانشگاه‌ها اعم از دامپزشکی و کشاورزی، متناسب با بخش خصوصی نبوده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه حلقه‌های زنجیره پرورش اسب در برخی موارد مفقود هستند، تصریح ‌کرد: مشاهدات حاکی از این است که در کشور اسب‌های گران‌قیمت در برخی مواقع بر اثر بیماری‌های ساده از بین می‌روند و این حاکی از این امر است که در کشور ما بیمارستان‌های تخصصی اسب نداریم. همچنین در بخش تغذیه اسب‌های سواری و ورزشی استقامت، دچار مشکل هستیم، به طوری که کورس‌های ۳۶۰۰ متری اسب‌دوانی قبل ار انقلاب، در حال حاضر به کورس‌های ۱۶۰۰ متری رسیده‌اند.

خلیلی با اشاره به اینکه حرکت‌های خوبی در خصوص اسب کرد، ترکمن و اسب خزر انجام شده است، گفت: مکانی با عنوان کتاب توان‌نامه اختصاص یافته است که نمونه‌برداری و بررسی بر روی اسب‌ها صورت گرفته و کتاب اول نیز نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به یک استراتژی جامع پرورش اسب در کشور احساس می‌شود، گفت: باید کمیته‌ای تحت عنوان کمیته استراتژی برنامه جامع اسب ایجاد شود. در فدراسیون سوارکاری برنامه چهار ساله کاربردی مبنی بر اینکه چه تعداد باشگاه باید داشته باشیم و در چه مسابقه‌ای شرکت خواهیم کرد، داریم که زیر نظر دو فدراسیون جهانی و ۱۸ سازمان بین‌المللی در حال فعالیت است.

خلیلی با اشاره به اشتغال‌زایی صنعت اسب، گفت: پرورش اسب را نمی‌توان به صورت مکانیزه دنبال کرد و این صنعت تنها صنعتی است که با نیروی انسانی عجین شده است، از همین رو می‌توان به بحث اشتغال‌زایی این صنعت نیز اشاره‌ای داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.