صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / حفاظت از محیط زیست نیازمند بهره‌مندی از روش‌های نو و استاندارد تامین انرژی
حفاظت از محیط زیست نیازمند بهره‌مندی از روش‌های نو و استاندارد تامین انرژی

نماینده ساوه بیان کرد

حفاظت از محیط زیست نیازمند بهره‌مندی از روش‌های نو و استاندارد تامین انرژی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره مندی از روش های نوین و استاندارد تامین انرژی، بیشترین تاثیر را در حفاظت از محیط زیست دارد.

محمدرضا منصوری

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا منصوری در دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز که به همت موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با حضور برخی مقامات سازمان انرژی اتمی ایران، اساتید دانشگاه و دانشجویان و جمعی از مسئولان محلی در این موسسه آموزش عالی برگزار شد، اظهار کرد: مصرف نادرست و بی رویه انرژی موجب شده است که بهره‌وری خوبی در نظام انرژی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند ارتقای ظرفیت دو برابری در صنعت انرژی هستیم، گفت: اگر نتوانیم ظرفیت را ارتقا دهیم به مشکلات عدیده ای بر خواهیم خورد چرا که در حوزه صنعت انرژی بسیار اشتباه عمل کرده ایم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: شاید تا ۱۰ سال دیگر آب نداشته باشیم و در خوش‌بینانه ترین حالت منابع نفتی ما ظرف مدت ۵۰ سال دیگر به صفر خواهد رسید.

وی از تحریم‌ها به عنوان یک فرصت برای حرکت به سمت انرژی‌های نو و مدرن یاد کرد و گفت: استفاده از انرژی‌های خورشیدی در دشت ساوه ضرورتی دو چندان دارد.

منصوری با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل صنایع  کمبود برق است، اظهار کرد: برای احداث پست ۶۳ کیلووات اعتبار لازم وجود ندارد و احداث نیروگاه خورشیدی می‌تواند در شرایطی که با تهدید بحران انرژی مواجه هستیم کمک موثری به برطرف کردن بحران ‌کند.

وی در ادامه قیمت پایین و رایگان شدن انرژی را مانع تولید بیشتر و موجب کاهش صادرات دانست و گفت: باید به دنبال تکنولوژی جدید و مدرن باشیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نماینده ساوه تاکید کرد: با از بین بردن رقابت در حوزه صنعت، فاتحه صنعت خوانده می‌شود و با توقف در فعالیت مدارس تیزهوشان فاتحه علم و دانش نیز خوانده می‌شود در حالیکه برای برون رفت از مشکلات صنعت باید از توان نخبگان علمی با تامین زیرساخت‌های آموزشی بهره گیریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.