صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود

با تقدیر از فعالیتهای برتر آموزشی؛

جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری سیزدهمین جشنواره آموزش پزشکی دانشگاه با تمرکز بر حاکمیت آکادمیک در روز یکشنبه ٩ اردیبهشت ماه خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

دکتر امیر حسین ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه، عنوان کرد: جشنواره امسال با تمرکز بر حاکمیت آکادمیک برگزار می‌شود و بنابراین فرصتی است تا دستاوردهای آموزشی دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان را ارزیابی و معرفی کنیم.

وی افزود: فعالیتهای آموزشی صورت گرفته در سطح دانشگاه طبق فرمت مشخصی ارزیابی شده و فعالیتهای برتر در روز جشنواره  معرفی و تقدیر می‌شوند.

دکتر ضیایی همچنین با اشاره به اجرای برنامه تحول آموزش پزشکی در دانشگاه، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین دانشگاهی در کشور بود که طرح اصلاحات در آموزش پزشکی عمومی را اجرا کرد. 

وی ادامه داد: بسیاری از کشور های پیشرفته در حوزه آموزش پزشکی این کار را انجام داده اند که بر برخی اصول مبتنی است از جمله “از منابع دانشگاه و منابع داخلی استفاده کنند” و “تماس زودرس با محیط کار و محیط بیمارستان داشته باشند و متناسب با نیازهای دانشجوی فردا و پزشک فردا طراحی شود”.

وی با بیان اینکه فضای طبابت امروز با ۳۰ سال پیش تفاوت دارد و این مهارت‌ها باید به دانشجو منتقل شود، تصریح کرد: اجرای این طرح از حدود ۱۰سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده و بسیاری از دانشگاه‌ها بعد از دانشگاه شهید بهشتی به این سمت رفتند که بخش‌هایی از طرح اصلاحات در آموزش پزشکی را اجرا کنند، بنابراین تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی به نوعی تفاوت‌هایی در برنامه آموزشی پزشکی  خود ایجاد کرده‌اند.

دکتر ضیایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کامل‌تر و از دانشگاه‌های پیشرو در این قضیه است، گفت: اخیرا برنامه جدید آموزش پزشکی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده، تقریبا همین طرح اصلاح آموزش پزشکی دانشگاه بوده که حتی در برخی بخش‌ها دانشگاه جلوتر است.

وی با اشاره به ضرورت بررسی اجرای این طرح در دانشگاه، عنوان کرد: حتما در بخش‌هایی ما دچار ضعف هستیم که باید آنها را تقویت کنیم و این امر نیازمند انجام یک پژوهش است، اطلاعاتی وجود دارد که می‌شود این تفاوت‌ها را بررسی کرد که این فرایند هم در وزارت بهداشت و هم دانشگاه در حال انجام است. در این راستا همچنین باید نقطه نظرات اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جمع آوری و تحلیل شود، چرا که این راهی است که همه ما باید برویم و بازگشت به سیستم کلاسیک آموزش اصلا مطرح نیست، بلکه تنها نقاط ضعف آن بررسی و اصلاح خواهد شد.

دکتر ضیایی در خاتمه با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت آموزش پزشکی در بخش‌های مختلف از مهمترین اهداف این طرح است، گفت: در جشنواره آموزش پزشکی امسال، بزرگداشت دکتر پرویز طوسی استاد گروه پوست دانشگاه به عنوان کسی که اسطوره آموزش بوده و سال‌های زیادی از عمرشان را درتربیت دانشجویان سپری کرده‌اند، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.