چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تحقیقات دادگستری آمریکا از شرکت هواوی درباره احتمال نقض تحریم‌های ایران
تحقیقات دادگستری آمریکا از شرکت هواوی درباره احتمال نقض تحریم‌های ایران

تحقیقات دادگستری آمریکا از شرکت هواوی درباره احتمال نقض تحریم‌های ایران

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا در حال انجام تحقیقات از شرکت هواوی است تا ببیند این شرکت چینی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است یا نه.

شرکت هواوی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیقات درباره احتمال نقض تحریم‌های صادرات آمریکا علیه ایران از سوی شرکت چینی هواوی است.

پس از آنکه دولت ترامپ رییس‌جمهور آمریکا هفته گذشته ممنوعیت فروش فناورهای آمریکایی به شرکت ZTE به دلیل نقض قوانین صادراتی آمریکا را صادر کرد، شرکت هواوی از سوی وزارت دادگستری آمریکا مورد تحقیق قرار گرفته است.

این اولین باری نیست که شرکت هواوی به دلیل احتمال نقض قوانین صادرات و تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورها تحت بازرسی و تحقیق قرار می‌گیرد.

اداره صنعت و امنیت وزارت دارایی آمریکا دو سال پیش احضاریه‌ای برای کسب اطلاعات درباره صادرات مستقیم و غیرمستقیم فناوری‌های آمریکا توسط شرکت هواوی در طول پنج سال گذشته به کشورهایی که به عنوان حامیان تروریسم بین‌المللی شناخته می‌شوند یا تحت تعقیب‌های آمریکا قرار دارند، شامل کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه صادر کرد.

چند ماه پس از آن دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که بر پایبندی به برنامه‌های تحریمی آمریکا نظارت می‌کند، نیز احضاریه‌ای به هواوی فرستاد و از این شرکت خواست تا درباره صادرات فناوری و خدماتی که به کوبا، ایران، سودان و سوریه در طول پنج سال گذشته ارائه داده است، اطلاعات دهد. وزارت خزانه‌داری همچنین خواستار کسب اطلاعات درباره مشخصات افرادی شد که در این داد و ستدها مشارکت داشته‌اند.

به نوشته وال استریت ژورنال، شرکت هواوی چین بیش از ۱۸۰ هزار پرسنل در سراسر جهان دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.