صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراف ائتلاف آمریکایی به کشته شدن غیرنظامیان
اعتراف ائتلاف آمریکایی به کشته شدن غیرنظامیان

اعتراف ائتلاف آمریکایی به کشته شدن غیرنظامیان

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا اذعان کرد که در عملیات این ائتلاف بار دیگر 28 غیرنظامی کشته شدند. به این ترتیب تعداد کشته‌های ناشی از عملیات این ائتلاف به 883 تن رسید.

حملات ائتلاف به خانه‌های مسکونی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ائتلاف آمریکایی ضد داعش در عراق و سوریه در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه تاکید کرد: بررسی ۴۹ گزارش درباره کشته‌های غیرنظامی احتمالی در حملات هوایی و توپخانه‌ای این ائتلاف در ماه مارس گذشته تکمیل شد و ما به این نتیجه رسیدیم که به غیر از سه مورد بقیه صحیح بوده و این موارد هم در حوادثی که در سال گذشته میلادی در عراق و سوریه رخ داده صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: مقامات ائتلاف تاکید دارند که تحقیقات نشان می‌دهد به رغم اتخاذ تمامی تدابیر پیشگیرانه ممکن، متاسفانه غیرنظامیان در حملات ائتلاف کشته شدند.

در ۲۷ آوریل ۲۰۱۷ ائتلاف ضد داعش مقر گروه تروریستی داعش را در شهر رقه سوریه هدف گرفت که منجر به کشته شدن ۱۱ غیرنظامی شد.

در ۱۶ مه سال مذکور نیز در حمله هوایی همین شهر دو تن کشته شدند و چند روز بعد در حمله‌ای هوایی به مقر و مرکز اطلاع‌رسانی داعش در استان دیرالزور در شرق سوریه ۱۵ غیرنظامی کشته شدند.

ائتلاف ۲۹ هزار و ۲۵۴ حمله بین اوت ۲۰۱۴ تا پایان مارس ۲۰۱۸ در عراق و سوریه انجام داده است و از ابتدای حمله هوایی خود در سال ۲۰۱۴ تعداد کشته‌های ساکنان غیرنظامی به دست این ائتلاف روند صعودی داشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.