صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / اصلاح سیستم بانکی از بنگاه‌داری به تولید و اشتغال به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس:

اصلاح سیستم بانکی از بنگاه‌داری به تولید و اشتغال به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی در هرمزگان هدف‌گذاری شده که تحقق آن مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی و فراهم کردن زیرساخت‌ها است.

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا کاتب در دومین کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان در سال جدید گفت: برای ریشه‌کن کردن معضل بیکاری نخست باید با اتخاذ سیاست‌ها و مشوق‌ها از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد تا اشتغال مولد از بین نرود.

وی اظهار کرد: آموزش متصل به مهارت و اصلاح سیستم بانکی از بنگاه‌داری به تولید و اشتغال از مسائل اساسی حل مشکل بیکاری است.

کاتب اضافه کرد: پارسال با وجود ایجاد ۸۰۰ هزار شغل در کشور، بیکاری ۴ دهم درصد افزایش یافت.

قاضی‌زاده هاشمی، عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما هم هدف از سفر به هرمزگان را شرکت در کارگروه تخصصی اشتغال و بازدید از صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس عنوان کرد.

احسان قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: تأکید بر فرهنگ کار و معرفی فرصت‌ها و توانمندی‌های هرمزگان در بخش‌های گردشگری و اقتصادی از صداوسیمای خلیج‌فارس می‌تواند به تولید و اشتغال استان کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بهره‌گیری از نیروهای ماندگار و بومی در اولویت اشتغال استان باشد.

احمد مرادی بر استفاده از ظرفیت‌های تجاری، کشاورزی، شیلاتی و گردشگری هرمزگان تأکید کرد و افزود: وفاق، همدلی و آموزش و توانمندسازی منابع انسانی و نظارت بر هزینه تسهیلات باید مورد تأکید باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.