صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / آخرین وضعیت لایحه بیمه همگانی مخاطرات طبیعی/ تدوین استاندارد بازتوانی روانی
آخرین وضعیت لایحه بیمه همگانی مخاطرات طبیعی/ تدوین استاندارد بازتوانی روانی

آخرین وضعیت لایحه بیمه همگانی مخاطرات طبیعی/ تدوین استاندارد بازتوانی روانی

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت لایحه بیمه همگانی مخاطرات طبیعی را تشریح کرد و از تدوین استاندارد بازتوانی روانی در مخاطرات خبر داد.

لطیفی بحران

محمدفرید لطیفی در گفت وگو با ایسنا،  بااعلام تهیه و تدوین استاندارد مدیریت مخاطرات – بازتوانی روانی،  گقت: این استاندارد با شماره ملی ۲۱۶۸۲ به تصویب رسید و به دستگاههای متولی امر بازتوانی و استانداران سراسر کشور برای اجرای  ابلاغ شد.

 

به گفته وی بر اساس این استاندارد در هنگام بحران ها تیم های بازتوانی روانی نیز در محل حضور خواهند داشت و اقدامات تعریف شده در چهارچوب وظایف خود را انجام می دهند که از جمله آن ارتقا مهارت های روانی و کنترل استرس در افراد است.

لطیفی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازتوانی جسمی نیز گفت: در این زمینه  جلسات متعدد کارشناسی با دستگاه های متولی امر  برگزار شده و در حال حاضر اقدامات لازم برای تهیه و تدوین استاندارد مدیریت مخاطرات – بازتوانی جسمی ادامه دارد.

به گفته وی، سازمان مدیریت بحران کشور برای تهیه و تدوین آیین نامه اجرایی “استمهال تسهیلات خسارت دیدگان” نیز وارد عمل شده و اقدامات و پیگیری های لازم دراین زمینه در حال انجام است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به لایحه بیمه همگانی مخاطرات طبیعی به ایسنا گفت : بیمه نقش موثری در ارتقای ایمنی بناها و همچنین کاهش خسارات در مخاطرات طبیعی دارد، چرا که اساسا شرکت های بیمه قبل از بیمه کردن خانه ای موارد ایمنی آن را بررسی می کنند و پس از آن بیمه نامه صادر می شود، بنابراین در این مرحله بخشی از نواقص ایمنی بناها و به ویژه منازل و اماکن تجمعی رفع می شود.

لطیفی درباره سرنوشت این لایحه نیز گفت:  در حال حاضر پیگیر لایحه بیمه همگانی مخاطرات طبیعی هستیم و به همین منظور هم نماینده ای به منظور تهیه پیش نویس تامین بارمالی آن و رفع ایرادات شورای  نگهبان انتخاب کرده ایم تا به این موارد رسیدگی کرده و این لایحه هرچه سریعتر با تبدیل شدن به قانون اجرایی شود.

وی اضافه کرد: همزمان با این موضوع، جلسات و مذاکرات مقدماتی نیز برای تدوین تفاهنامه مشترک سازمان مدیریت بحران کشور ،  سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و بیمه برکت با هدف ایجاد بیمه مخاطرات طبیعی برای اثاثیه و منازل مسکونی روستایی و ساختمانهای متصل به آن در حال انجام است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشف ۲۵۹ میلیون عدد انواع واحد ارز از دلالان

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه داد: در همین راستا نیز از از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.