صفحه اصلی / نیروگاه داریان از افتخارات جمهوری اسلامی است

نیروگاه داریان از افتخارات جمهوری اسلامی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  رضا اردکانیان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از واحدهای اول و دوم نیروگاه داریان در شهرستان پاوه افزود: این طرح یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که حجمی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب را تنظیم و ۲۱۰ مگاوات برق تولید می کند.
به گفته او، مزیت مهمتر طرح این است که با وجود موانع فنی متعدد بویژه در بخش نیروگاهی آن و صعب العبور بودن منطقه، تمام مراحل آن به دست توانای متخصصان ایرانی انجام شده و در سال حمایت از تولید و کالای ایرانی به اتمام رسیده است.
وزیر نیرو هزینه اجرای سد و نیروگاه داریان را بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور حدود ۸۰ هزار مگاوات است اما هر مقدار بتوانیم نیروگاه‌های برق آبی و تجدیدپذیر بیشتری وارد مدار کنیم علاوه بر صرفه اقتصادی، نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.
او همچنین گفت: سد و نیروگاه داریان علاوه بر نقشی که در ابعاد ملی دارد، برای مردم منطقه به ویژه اشتغال ‌زایی جوانان نیز مثمرثمر است و ما تلاش می کنیم که سهم بیشتری برای نیروهای بومی و منطقه در بهره‌برداری از این نوع طرح ها در نظر بگیریم.
عملیات اجرایی سد و نیروگاه داریان در زمستان سال ۸۸ با اهداف کنترل و مهار سیلاب های فصلی، تنظیم سالیانه یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون متر مکعب آب برای آبرسانی به دشت های گرمسیری و تامین حق آبه پایین دست و احداث نیروگاه برق آبی با ظرفیت ۲۱۰ مگاوات و ایجاد اشتغال از سوی پیمانکاران و مشاوران داخلی آغاز شد.
سد داریان از نوع خاکی با هسته رسی است که ۱۷۹ متر ارتفاع دارد و حجم کل مخزن آن ۳۳۸ میلیون متر مکعب است.

** آبرسانی به شهر پاوه؛ بزودی
وزیر نیرو درباره طرح تامین آب شرب شهر پاوه نیز گفت: من در جریان تأخیر اجرای این طرح قرار داشتم و صبح امروز هم از نزدیک از جزئیات طرح بازدید کردم که مشخص شد هیچ مشکل فنی در مسیر پروژه وجود ندارد و عمده مسئله، تامین منابع مالی بیشتر است.
او ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات اندیشیده شده و کمک مقامات محلی، دیدار بعدی‌اش از این منطقه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر پاوه باشد.
اردکانیان در باره اجرای طرح سامانه سردسیری و انتقال آب سیروان به شهرستان‌های شمالی استان کرمانشاه نیز گفت: این موضوع از سوی نماینده اورامانات در مجلس در حال پیگیری است و ما نیز در تلاش هستیم که یک راهکار مناسب برای آن پیدا کنیم.
وزیر نیرو در ادامه سفر ۲ روزه خود به کرمانشاه پس از افتتاح سد شهدای ازگله در شهرستان ثلاث و باباجانی، عصر امروز هم از وضعیت آبرسانی و برق رسانی مناطق زلزله‌ زده سرپل ذهاب بازدید می کند سپس راهی تهران می‌شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.