صفحه اصلی / شعارهای خروج از برجام ترامپ، فقط یک عملیات روانی است

شعارهای خروج از برجام ترامپ، فقط یک عملیات روانی است

ولی الله نانواکناری روز پنج شنبه اظهار داشت:آمریکا از برجام خارج نمی شود، چنین خبطی نمی کند و تمام حرف هایی که در مورد خروج از برجام می زند، یک عملیات روانی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نکند در افکار عمومی دنیا زیر سوال می رود. از این رو، تصور ما این است که آمریکا به این موضوع دقت می کند و از برجام خارج نمی شود، زیرا خروج از برجام به ضررش است.
نماینده مردم بابلسر در مجلس ادامه داد: البته اگر آمریکا از برجام هم خارج شود ما به روال گذشته خود باز می گردیم و حتما روال اقدامات و پیگیری انرژی هسته ای را همانند گذشته دنبال خواهیم کرد.
نانواکناری گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، ما آنچه که منافعمان باشد را با جدیت و قاطعیت دنبال و پیگیری میکنیم و به روال قبل باز می گردیم.
وی تاکید کرد: به گفته مسوولان کشورمان، در صورت خروج آمریکا از برجام، با امکاناتی که داریم می توانیم به سرعت در موضوع هسته ای به قبل بازگردیم. 
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز ۲۲ اردیبهشت درباره تمدید توقف تحریم های کنگره آمریکا بر ضد ایران تصمیم بگیرد و به کنگره این کشور اعلام کند؛ تصمیمی که تحلیلگران و بیشتر دیپلمات های حوزه برجام معتقدند بار سنگین هزینه آن به لحاظ اعتبار بین المللی، سیاسی و حتی اقتصادی آن نه تنها متوجه دولت آمریکا و شرکای برجام، بلکه متوجه امنیت جهانی خواهد بود.
ترامپ در طول ۱۸ ماه گذشته نیز هر بار با فضاسازی های رسانه ای تلاش کرده است آینده برجام را با چالش مواجه کند و اکنون نیز که قرار است در ۲۲ اردیبهشت تصمیم خود را برای یک دوره سه ماهه دیگر اعلام کند، اروپایی ها را با دغدغه و اما و اگرهای «شاید آمریکا از برجام خارج بشود یا نشود» رو به رو کرده است.
این در حالی است که ترامپ در ماه اکتبر ۲۰۱۷ (مهرماه ۹۶) نیز گفته بود که این بار آخر است که توقف اجرای تحریم ها بر ضد ایران را تمدید می کند، البته او در ابتدای سال ۲۰۱۸(ماه ژانویه) نیز به نوع دیگری توقف تحریم ها بر ضد تهران را تایید و تکرار کرد و حالا باید ببینیم وی در ماه می ۲۰۱۸ برای تداوم توقف تحریم ها چه تصمیمی می گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.