چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / نبود الگوی کشت مناسب منطبق با شرایط اقلیمی در سیستان و بلوچستان
نبود الگوی کشت مناسب منطبق با شرایط اقلیمی در سیستان و بلوچستان

نبود الگوی کشت مناسب منطبق با شرایط اقلیمی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان اتلاف بالای آب در هنگام انتقال به مزارع و نداشتن الگوی کشت مناسب منطبق با شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان را به عنوان یک نقص به مسئولان دست اندر کار متذکر شد و از آنان خواست با استفاده از ظرفیت پژوهش‌های دانشگاهی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

دشت های کشاورزی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید دانیال محبی در شورای حفاظت از منابع آب این استان افزود: آگاهی نداشتن از تاثیرات منفی برداشت های غیر مجاز آب سبب بروز خسارات جبران ناپذیری به سفره های زیرزمینی این استان شده است که باید جلوی حفر چاه های غیرمجاز به طور جدی گرفته شود.

وی گفت با توجه به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در استان به دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت کاهش شدیدی پیدا کرده است آگاهی بخشی عمومی در این زمینه باید مورد توجه باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تشریح جزئیات اضافه برداشت آب از سفره های زیرزمینی استان توسط چاه‌های غیرمجاز، این موضوع را یکی از صدمات جبران ناپذیر بر سفره های آبهای زیرزمینی ذکر کرد.

اتابک جعفری با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی شده است، گفت: منابع آب موجود در این استان بسیار اندک است که ضرورت دارد منابع موجود به درستی مدیریت شود.

همچنین در این نشست موضوعات مربوط به وضعیت موجود منابع آبی سیستان و بلوچستان و برنامه‌های حفاظت از منابع آب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.