صفحه اصلی / استان ها / کردستان / برنامه آمایش سرزمین کردستان تدوین شود/ بی رویه به ذخایر زیر زمینی دست زده‌ایم
برنامه آمایش سرزمین کردستان تدوین شود/ بی رویه به ذخایر زیر زمینی دست زده‌ایم

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست:

برنامه آمایش سرزمین کردستان تدوین شود/ بی رویه به ذخایر زیر زمینی دست زده‌ایم

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برنامه آمایش سرزمین استان اگر در کردستان تدوین نشده است حتما باید برای آن برنامه لازم را ایجاد کرد.

آمایش سرزمین

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید سهرابی امروز ۶ اردیبهشت در آئین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن اشاره به اینکه کردستان دارای طبیعت بکر است، اظهار کرد: موضوع آب، گرد و غبار، آلودگی کلان شهر ها، پسماند و آلودگی آب و خاک بر گرفته از بی توجهی‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری که از طبیعت داشته‌ایم به صورت ناپایدار بوده است، عنوان کرد: متاسفانه به ذخایر و پتانسیل زیستی توجه نکرده‌ایم و بهره‌برداری خردمندانه‌ای نسبت به آن نداشته‌ایم.

ظهرابی با تاکید بر این مهم که از منابع آب بهره برداری ۱۰۰ درصدی داشته ایم، گفت: اینگونه بهره برداری‌ها متاسفانه مشکلات زیادی را در بحث محیط زیست به وجود آورده است و بی رویه به ذخایر زیر زمینی دست زده‌ایم.

سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص انتقال آب بین دو حوزه، یادآور شد: محیط زیست معتقد است انتقال آب بین حوزه ایی آخرین راهکار برای تأمین آب شرب است و این مهم نیز باید در صورتی انجام شود که به حوزه محیط زیستی بالا دست و پایین دست آسیبی زده نشود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه جامع زیست بومی تالاب زریوار تصویب شده است و در این برنامه به مدیریت اکوسیستم در چند اصل توجه شده است.

ظهرابی با اشاره به اینکه در خصوص بهره برداری پایدار باید یک برنامه ریزی مناسب و هدف دار داشته باشیم، ذکر کرد: در زمینه محیط زیست استان کردستان برنامه آمایش سرزمین استان اگر تدوین نشده است تدوین و در راستای آن حرکت کنند و توسعه طبق آن برنامه انجام شود.

وی به ظرفیت زیست بومی استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت و تنوع زیستی دیار کردستان عامل توسعه این استان می‌شود و بر همین اساس باید به این منابع بکر و زیبا توجه ویژه شود.

معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به تالاب زریوار اشاره و خاطرنشان کرد: تصرفات و تعرضاتی توسط سازمان‌ها در کنار حاشیه زریوار انجام شده است که باید پیگیری شود.

ظهرابی ضمن اشاره به اینکه نجات‌بخشی تالاب زریوار مریوان در بستر چارچوب اقدامات جدی انجام خواهد شد و بحث ثبت این تالاب در کنوانسیون هم با جدیت دنبال می‌شود، یادآور شد: صنعت گردشگری در کردستان با توجه به ظرفیت‌های طبیعی که دارد می‌تواند موتور محرک توسعه این استان را رقم بزند.

در پایان از تلاشهای عبدالوحید ریاضی فر و کورش زارعی سرپرست این سازمان تقدیر و فریبا رضایی به‌عنوان مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.