صفحه اصلی / استان ها / کردستان / انتقال آب بین حوضه‌ای یک خیانت و ظلم آشکار است
انتقال آب بین حوضه‌ای یک خیانت و ظلم آشکار است

معاون عمرانی استانداری کردستان:

انتقال آب بین حوضه‌ای یک خیانت و ظلم آشکار است

معاونت عمرانی استانداری کردستان گفت: انتقال آب بین حوضه‌ای یک خیانت و ظلم آشکار است.

انتقال آب

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قادری امروز ۶ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان ضمن اشاره به اینکه حفظ محیط زیست به عنوان نیاز و پاسخ به حق مردم یک ضرورت است، اظهار کرد: انتقال آب بین حوضه‌ای یک خیانت و ظلم آشکار است و خارج شدن حجم وسیعی از آب باعث به وجود آمدن منطقه‌ای غیر قابل سکونت خواهد شد.

وی با بیان این مهم که مردم و مسئولین در خصوص حفاظت از محیط زیست مسئول هستند، عنوان کرد: اگر انسانها در خصوص این مهم بی توجه باشند این کره خاکی دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

معاون عمرانی استاندار کردستان به ساخت سد سازی کشور  ترکیه بر روی دجله و فرات اشاره کرد و گفت: با این کار بد کشور ترکیه مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد و در آینده بعضی از مناطق غیرقابل سکونت خواهد شد.

قادری با تاکید بر این مهم که رفتار مردم ومسئولین با محیط زیست باید تغییر کند، ذکر کرد: کردستان دارای طبیعت بکر و زیبا است و این مهم می تواند پتانسیل خوبی برای تحول استان باشد. محیط زیست تنها به یک نسل تعلق ندارد. اگر در خصوص بهره برداری محیط زیست این دیار برنامه ریزی دقیقی نداشته باشیم در آینده دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی گفت: اگر عمران و آبادانی به محیط زیست آسیب برساند کار اشتباهی است و باید برای این مسئله برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

معاونت عمرانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه آب استان کردستان باعث ایجاد اشتغال می شود، یادآور شد: در ۴ سال اخیر توانسته ایم  در بحث فضای سبز یک متر تغییر کاربری نداشته و از تغیر کاربری و رانت خواری جلوگیری می‌کنیم.

در ادامه این مراسم کوروش زارعی، سرپرست حفاظت محیط زیست استان گفت: تمام عوامل محیط زیست از مدیر کل جدید حمایت و در راستای حفاظت از پتانسیل های زیستی این استان تلاش خواهیم کرد.

وی به تلاش های محیط زیست در این مدت اشاره و بیان کرد: در این مدت برنامه جامع تالاب زریوار تدوین شده است و توانسته ایم اعتباری به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای این سازمان اضافه جذب کنیم.

سرپرست محیط زیست به مشکلات محیط زیست اشاره و یاد آور شد: ساخت یک مرکز تحقیقاتی در خصوص محیط زیست و ۸ محیط بانی نیمه تمام مانده است و امیدواریم این پروژه ها هرچه زودتر به پایان برسد.

در ادامه نیز فریبا رضایی، مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست بیان کرد: تمام برنامه‌های محیط زیست همراه و همسو با دولت دوازده ام است.

وی گفت: محیط زیست را باید برای نسل‌های دیگر بگذاریم و در راستای حفظ این محیط طبیعی همگان تلاش کنند.

رضایی ذکر کرد: برای اینکه محیطی طبیعی و دست نخورده‌ای داشته باشیم باید تمام عوامل محیط زیست همدل و همراه باشند.

در پایان از زحمات عبدالوحید ریاضی فر مدیر کل اسبق حفاظت محیط زیست استان و کوروش زارعی سرپرست این سازمان تقدیر و فریبا رضایی به‌عنوان مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان منصوب شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.