صفحه اصلی / دستگیری ۸۷۱ سارق، قاچاقچی، مالخر و مواد فروش

دستگیری ۸۷۱ سارق، قاچاقچی، مالخر و مواد فروش

رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۸۷۱ سارق، قاچاقچی، مالخر و مواد فروش در دهمین طرح رعد خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اولین طرح رعد در سال ۹۷ گفت: دهمین مرحله از طرح رعد در پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ۴۸ ساعت گذشته با بهره‌گیری از تمام توان کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری انجام شد.
وی با بیان اینکه در این طرح واحدهای تجسس پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌ها با تمام نیرو حضور داشتند خاطرنشان کرد: در این طرح ۳۲۱ مخفیگاه سارقان، مالخران، قاچاقچیان مواد مخدر تحت کنترل و بازدید بود که در نهایت ۵۹۴ نفر سارق، مالخر، که شامل ۷۷ باند می‌شدند در این طرح دستگیر شدند.
رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه بیشتر سارقان دستگیر شده سابقه‌دار بودند، خاطرنشان کرد: این ۷۷ باند شامل ۸ باند سارق منزل، ۴ باند سارق مغازه، ۵ باند سارق خودرو، ۲۰ باند سارق لوازم داخل خودرو، ۵ باند قاچاق‌چی خرده‌پا، ۱۵ باند سارق اماکن خصوصی، ۱۸ باند فروش مواد مخدر، ۷باند سارق کش‌رو و فروشنده مشروبات الکلی و یک باند جاعل اسناد و مدارک دولتی بود.
وی درخصوص این باند جعل اسناد گفت: این افراد که شامل ۶ نفر بودند با ظرافت و دقت خاصی اسناد زمین، مجوز آزادی از زندان و دیگر اسناد دولتی را جعل می‌کردند همچنین در توزیع گسترده مشروبات الکلی نیز نقش داشتند.
سردار رحیمی با بیان اینکه در این طرح در مجموع ۲۰۷ خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه کشف وضبط شده تصریح کرد: اقلام مشکوفه در طرح رعد ۱۰ بالغ بر ۲۳۷۱ قلم بود که شامل ۳۲۱ دستگاه تلفن همراه، ۴۶۳ ضبط و پخش خودرو، ۱۹۸ باند خودرو، ۱۰۱ باتری خودرو، ۱۰۰ حلقه لاستیک و ۱۰۸۹ قلم سایر اقلام سرقتی دیگر نیز بود.
وی با اشاره به برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در این طرح گفت: در این طرح ۲۷۷ نفر با موضوع قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند همچنین در بخش کالای قاچاق بالغ بر ۶۱ هزار و ۷۶۴ نوع کالای قاچاق شامل داروی غیرمجاز، پارچه، مشروبات الکلی، لوازم یدکی خودرو، لوازم پزشکی، ورزشی و دخانیات نیز کشف و ضبط شد.
این مقام عالی انتظامی با کشف و ضبط ۱۱۵۰۹ قطعه سی‌دی مبتذل و مستهجن تصریح کرد: در این عملیات همچنین ۷ قبضه سلاح جنگی، ۳ قبضه سلاح شکاری و ۵۸ قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شد همچنین ارزش ریالی اموال کشف شده بالغ بر ۵ میلیارد تومان بود.
سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که اموال کشف شده چگونه به مال‌باختگان عودت داده می‌شود گفت: بخشی از اموال مکشوفه به وسیله شناسایی سارق توسط مال‌باخته به او عودت داده می‌شود بخش دیگر نیز از طریق اعتراف سارق به مال‌باختگان عودت می‌شود اما بخش دیگر این اموال در گنجینه پلیس آگاهی مرکز نگهداری می‌شود و مال‌باختگان می‌توانند با مراجعه به آنجا اموال خود را باز پس‌گیرند. تمام تلاش ما این است که اموال مردم به آنها عودت داده شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.