صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گزینه ترامپ برای سیا، نبرد سختی در سنا دارد
گزینه ترامپ برای سیا، نبرد سختی در سنا دارد

گزینه ترامپ برای سیا، نبرد سختی در سنا دارد

بحث و تبادل‌نظر سنای آمریکا بر سر تایید "جینا هاسپل" به عنوان مدیر جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) احتمالا به دعوای تلخی کشیده شود و یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های تاریخ اخیر آمریکا را رقم بزند.

جینا هاسپل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ سوابق جینا هاسپل، معاون کنونی سیا با به کارگیری این آژانس از تکنیک‌های بازجویی خشن پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر گره خورده است اما این مقام اطلاعاتی کهنه‌کار همچنین از نظر برخی منتقدان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان فردی باتجربه و غیر سیاسی دیده می‌شود.   

گرچه شماری از قانونگذاران از جمله یک جمهوری‌خواه هم‌اکنون علیه نامزدی این خانم سخن گفته‌اند اما به نظر می‌رسد او وضعیت پایداری داشته باشد. سناتور دایان فاینستاین که از مخالفان سرسخت شکنجه است، با ستایش از حرفه‌ای بودن هاسپل تعجب همگان را برانگیخت و در ادامه، همچنین از نقش هاسپل در برنامه “تکنیک‌های ارتقا یافته شکنجه” این آژانس انتقاد کرد. پیام‌های متناقض فاینستاین دموکرات در شرایطی منتشر شد که او برای کسب حمایت حزبش و انتخاب مجدد در سنا به مانع برخورد کرده است.

در همین حال، یک سری از دموکرات‌های آمریکایی که بر خلاف رویه حزبشان گفته‌اند به نفع گزینه پیشنهادی ترامپ برای وزارت خارجه رای می‌دهند که همان مایک پامپئو مدیر کنونی سیا است، احتمالا در ستون حامیان هاسپل قرار می‌گیرند.  

با این حال، حتی اگر هاسپل ۱۸ اردیبهشت (۹ مه) در کمیته اطلاعاتی سنا رای بگیرد، نبرد بر سر تایید او احتمالا پر سر و صدا خواهد بود. فعالان حقوق بشری و برخی از مقام‌های سابق نظامی و اطلاعاتی از سنا می‌خواهند تا به دلیل ایفای نقش هاسپل در برنامه‌های بازداشت و بازجویی این آژانس به او رای ندهند.   

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.