صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کتاب «فلسفه رسانه» منتشر شد
کتاب «فلسفه رسانه» منتشر شد

از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی گیلان؛

کتاب «فلسفه رسانه» منتشر شد

کتاب «فلسفه رسانه» از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی گیلان چاپ و منتشر شد.

کتاب فلسفه رسانه

به گزارش کسب و کار نیوز، اظهار کرد: در گذار تاریخ روابط بین الملل، بازیگران این عرصه از ابزار ارتباطی متعددی برای تبادل، کسب و به نوعی مدیریت بر اطلاعات بهره گرفتند؛ موضوعی که بعد از پایان دوره رنسانس و همزمان با پیشرفت های تکنولوژیک با تعدد و توسعه وسایل ارتباط جمعی بر اهمیت وسایل ارتباطی افزوده است.

وی با بیان اینکه پذیرش جایگاه رسانه ها به عنوان چهارمین رکن دموکراسی در عرصه های ملی حاکی از نقش موثر آن در معادلات داخلی کشورهاست، افزود: اگر پیش از این رسانه محدود به وسایلی چون کتاب و روزنامه می شد، در قرن بیستم و در آغازین سال های قرن بیست ویکم رسانه های جدیدی همچون شبکه‌های ماهواره ای و اینترنت بر ابعاد و قدرت رسانه های سابق نیز افزودند.

مدرس رسانه و ارتباطات خاطرنشان کرد: رسانه ها در دنیا در فرایندهای متفاوت ایفای نقش کرده و مولفه های ضروری برای رشد اقتصادی و تحولات فرهنگی و اجتماعی هستند.

نیک کار، مدیریت رسانه و جایگاه ارتباطی قدرت نرم را یک تمدن نوظهور در گسترده ارتباطات دانست و گفت:رسانه سیاستی است جریان ساز در سیاست دولت‌ها و ملت ها، اجتماعی است مستغنی از جریان افکار و اندیشه ها، فرهنگی است ناعادلانه در توزیع اطلاعات و قدرتی است در سیطره آنان که حاکمیت بر هجوم تکنولوژی را در دست دارند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان، با بیان اینکه امروز سلطه گری از طریق رسانه و مدیریت آن از ارکان مهم سیاست خارجی قدرت ها در عرصه بین المللی محسوب می‌شود، عنوان کرد: کتاب «فلسفه رسانه» به دنبال بررسی میزان تاثیر و تاثر رسانه ها به عنوان قدرت نرم در سیاست جهانی و بین المللی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.