صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیام‌های تسلیت حزب‌الله لبنان و حشد شعبی عراق در پی شهادت الصماد
پیام‌های تسلیت حزب‌الله لبنان و حشد شعبی عراق در پی شهادت الصماد

پیام‌های تسلیت حزب‌الله لبنان و حشد شعبی عراق در پی شهادت الصماد

حزب‌الله لبنان در پیام تسلیتی شهادت صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به رهبران و مردم یمن و نیز این شورا تسلیت گفت و تاکید کرد، شهید الصماد زندگی پرباری در مسیر جهاد و تلاش برای دفاع از مردم بزرگ یمن داشت.

صالح الصماد

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از العهد، حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: این مرد استثنائی که در سخت‌ترین شرایط مسئولیت را برعهده گرفت و در مقابل وحشی‌ترین دشمن در منطقه ایستاد، در سرزمینی که از آن دفاع می‌کرد و در میان مردمی که آنها را دوست می‌داشت و تا آخرین نفس از آنها دفاع کرد، به بزرگترین آرزوی خود یعنی شهادت رسید.

حزب‌الله در ادامه این جنایت شنیع دشمن آمریکایی-عربستانی را محکوم کرده و نسبت به کشتارها و جنایاتی که در طول سه سال گذشته در یمن انجام می‌شود ابراز ناخرسندی کرد.

این حزب در ادامه نسبت به سکوت جامعه جهانی در برابر این کشتارها ابراز تعجب کرده و ضمن محکومیت این سکوت از جامعه جهانی، دولت‌ها، نهادهای مردمی و ملت‌ها خواست از مردم مظلوم یمن حمایت کرده و برای توقف جنایات آمریکا و عربستان در این کشور اقدامی انجام دهند.

حزب‌الله در این پیام تسلیت خطاب به سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله به جهان اسلام و تمامی مبارزان جهان تاکید کرد: عامل قتل شهید الصماد عربستان و اربابان و همپیمانان هستند. شهادت او قلب ما را به درد آورد اما ما همواره از مردم یمن حمایت می‌کنیم و نیز در کنار تمامی مستضعفان منطقه و جهان هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهید الصماد در طول حیاتش و نیز پس از شهادت همواره خاری در چشم عربستان و اربابان آن آمریکا و انگلیس خواهد بود. قتل او به تمامی جهانیان خوی وحشی‌گرایانه این کشورها را ثابت کرد و ما بار دیگر در حمایت مستمر خود از خط مقاومت تاکید کرده و از خداوند بزرگ پیروزی هرچه زودتر مردم یمن را خواستاریم.

ابو مهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای شهادت الصماد در حمله جنگنده‌های عربستانی به استان الحدیده را به عبد الملک الحوثی و مردم یمن تسلیت گفت.

ابو مهندس در این بیانیه اظهار داشت: شهید الصماد نه فقط رهبر فقیدی برای مقاومت یمن و مردم آن در برابر زورگویی‌ها، توطئه‌ها و گرسنگی دادن و تحقیر  عربستان و ائتلاف شومش علیه مردم این کشور  نبوده بلکه شهید کل جهان اسلام در برابر  وهابیت و تروریسم و همپیمانان آنهاست.

معاون رئیس حشد شعبی عراق در ادامه گفت: ما در عراق شهید الصماد را شهید خود می‌دانیم و این مصیبت مصیبت ما نیز هست.

وی تاکید کرد: ترور این فرمانده بزرگ هرگز اراده مردن یمن را تضعیف نکرده و هرگز باعث توقف مسیر آزادسازی یمن از چنگال دشمن عربستانی نخواهد شد بلکه بر عکس بر مقاومت ملی، اراده مردم و همبستگی آنها با رهبران سیاسی‌شان خواهد افزود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.