صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / علیپور: ای‌کاش داوران ما مثل انگلیسی‌ها قضاوت کنند/تکرار قهرمانی سخت بود
علیپور: ای‌کاش داوران ما مثل انگلیسی‌ها قضاوت کنند/تکرار قهرمانی سخت بود

دوست دارم برای تیم ملی کشورم افتخارآفرینی کنم

علیپور: ای‌کاش داوران ما مثل انگلیسی‌ها قضاوت کنند/تکرار قهرمانی سخت بود

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بهتر است داوران همه بازی‌های لیگ را به یک سبک قضاوت کنند.

علی علیپور

علی علیپور در گفت‌وگو با ایسنا درباره مباحث مختلفی از جمله قهرمانی پرسپولیس، روند داوری‌ها در لیگ و همین طور آقای گلی خودش به صحبت پرداخت. او در بخشی از این گفت‌وگو با بیان این که “در لیگ انگلیس داوران به یک سبک همه بازی‌ها را قضاوت می‌کنند،” خواستار این شد که در لیگ ایران هم از قضاوت‌های سلیقه‌ای پرهیز شود.

در ادامه گفت‌وگوی علی علیپور با ایسنا را می‌خوانید.

* پرسپولیس برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ شد. فصل پر فراز و نشیبی  را پشت سر گذاشتید ابتدا درباره این قهرمانی صحبت کن.

از همان سال قبل که قهرمان شدیم هدفمان تکرار این قهرمانی بود و با روند بازی‌های خوبی که داشتیم چند هفته زودتر قهرمان شدیم. برانکو و کادر فنی طی این مدت تلاش زیادی انجام دادند که این قهرمانی به دست بیاید. واقعیت این است که کسب عنوان قهرمانی بسیار سخت است و تکرار آن سخت‌تر است. همین موضوع کار ما را در طول لیگ بسیار سخت کرده بود. ما با تلاش زیادی که در طول فصل انجام دادیم با انگیزه‌ بازیکنانمان توانستیم این قهرمانی را به دست بیاوریم.

* پرسپولیس فصل خوبی را در مجموع سپری کرد در ابتدا و تا اواخر لیگ روند بازی‌ها و نتایج بسیار خوب بود اما از هفته بیست و پنجم به بعد کمی تیم دچار افت شد. نظرت چیست؟

انگیزه نقش مهمی در عملکرد تیمی ما داشت. همین انگیزه باعث شد که بتوانیم روند خوبی را در لیگ داشته باشیم اما در مورد افت باید بگویم در هر تیمی این‌گونه مسائل وجود دارد. بهترین تیم‌های دنیا هم شکست می‌خورند. الان تیم بارسلونا بسیار خوب در لیگ داخلی‌شان کار کرده اما می‌آید و در لیگ قهرمانان اروپا از رم شکست می‌خورد و حذف می‌شود. این‌ها دلیل بر این نمی‌شود که یک تیم کلا عملکرد بدی داشته است. ما اگر بازی با ذوب آهن را واگذار کردیم، به خاطر مسائل مختلفی بود. از همان ابتدا با انگیزه وارد زمین شدیم اما مسائلی پیش آمد که دست به دست هم داد تا بازی را واگذار کنیم. به طور مثال داور می‌توانست برای ما یک پنالتی بگیرد اگر صادق محرمی خودش را به موقع روی زمین می‌انداخت شاید داور پنالتی را گرفته بود.

* البته انتقادات زیادی طی روزهای اخیر به داوری مطرح می‌شود. فکر می‌کنی داوران ما در لیگ خوب قضاوت کرده‌اند؟

داوران ما همه خیلی خوب قضاوت می‌کنند اما به طور مثال در لیگ انگلیس داوران به یک سبک و با یک سلیقه کل لیگ انگلیس را قضاوت می‌کنند اما در لیگ ایران این‌گونه نیست و کم پیش می‌آید که یک داور همه بازی‌ها را به یک شیوه سوت بزند. به طور مثال در یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای گاهی شدیدترین برخوردها خطا گرفته نمی‌شود اما در یک بازی دیگر یک برخورد ساده و کوچک باعث می‌شود داور سوتش را به صدا درآورد. البته من می‌گویم خیلی خوب است که داوران برخوردهای سخت و محکم را خطا نگیرند و اجازه دهند تیم‌ها از نظر بدنی هم با بازیکنانشان کار کنند. همین سبک سوت زدن باعث شده هنوز که هنوز است ما بازیکنان دقیقا نمی‌دانیم کدام برخورد خطاست و کدام برخورد خطا نیست. من نمی‌دانم با یک بازیکن حریف چگونه باید برخورد فیزیکی داشته باشم که داور خطا نگیرد.

* ابتدای فصل که لیگ را آغاز می‌کردیم، مهدی طارمی عضو پرسپولیس بود. همه در آن مقطع فکر می‌کردند باز هم او آقای گل می‌شود و وقتی می‌رفت نگران جای خالی‌اش بودند اما تو آقای گل شدی و اجازه ندادی جای خالی طارمی در پرسپولیس احساس شود.

مهدی بازیکن بسیار خوبی است و در این هیچ شکی نیست. همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم این که من توانستم گلزنی کنم نتیجه تلاش کل کادر فنی و بازیکنان بود. اگر بازیکنان و هم‌تیمی‌هایم درون زمین خوب نباشند من هم نمی‌توانم خوب کار کنم و نتیجه‌اش را ببینم. کادر فنی هم که زیر انتقادات زیادی قرار داشت ولی من را بازی داد و به من اطمینان کرد که بتوانم به روزهای اوجم برسم. قطعا در طول لیگ عملکرد تمام بازیکنان روی عملکرد من تاثیر گذاشته است. من کسب این آقای گلی و این موفقیت را مدیون زحمت همه بازیکنان و کادر فنی هستم.

* آقای گلی‌ات این اواخر محتمل بود اما رکوردشکنی‌ات نه. درباره رکوردت هم صحبت کن.

همان طور که گفتم بازیکنان ما آن‌قدر خوب کار می‌کنند و پاس‌های خوب می‌دهند که واقعا نمی‌شود از این فرصت‌ها به راحتی گذشت و آن‌ها را به گل تبدیل نکرد.

* پس از بازی پرسپولیس و پدیده که تیم قهرمان شد، صحبت‌هایی مطرح شد که نشان می‌داد دلخوری در میان بازیکنان پرسپولیس وجود دارد. آیا به راستی شما از باشگاه ناراحت هستید؟

همه بازیکنان ما حرف‌ها و دغدغه‌هایی دارند اما من نمی‌خواهم الان به این مسائل بپردازم چون واقعا نمی‌دانم دغدغه هر بازیکن دقیقا چیست.

* درست در روزهایی که گل‌های خوبی برای پرسپولیس می‌زدی به تیم ملی هم دعوت شدی، نظرت درباره حضور در تیم ملی چیست؟

هر بازیکنی آرزو دارد پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد. من هم از این قضیه مستثنی نیستم. واقعا دوست داشتم برای تیم ملی کشورم بازی کنم. البته آقای کی‌روش همیشه نگاه ویژه‌ای به لیگ داشته است و بازیکنان را به طور کامل زیر نظر دارد. مطمئنا در هر مقطعی بهترین نفرات و آماده‌ترین بازیکنان به تیم ملی دعوت می‌شوند. من هم در تلاش هستم که با عملکرد خوبم، در اردوهای آتی تیم ملی حضور داشته باشم و برای تیم ملی کشورم افتخارآفرینی کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.