صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / «شریعتی به روایت اسناد ساواک» تجدید چاپ شد
«شریعتی به روایت اسناد ساواک» تجدید چاپ شد

«شریعتی به روایت اسناد ساواک» تجدید چاپ شد

چاپ مجدد «شریعتی به روایت اسناد ساواک»، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «شریعتی به روایت اسناد ساواک» پس از ۲۰ سال، با اضافاتی نسبت به چاپ اول، تجدید چاپ شده است.
در این مجموعه سه جلدی که چاپ اول آن به سال ۱۳۷۸ برمی‌گردد، حدود دو هزار برگ سند شامل گزارش‌ها و اسناد ساواک از دکتر علی شریعتی منتشر شده که تمام پرونده او در ساواک را در برمی‌گیرد.
از جمله اسناد مهم در این مجموعه، می‌توان به گزارشی از ساواک درباره مباحثه آیت ‌الله خامنه‌ای، استاد شهید مطهری و دکتر شریعتی اشاره کرد که بسیار خواندنی است.
اسناد دستگیری شریعتی در دهه ۳۰ از جمله برگ‌های ناخوانده است که در این کتاب منتشر شده است.
همچنین نامه ۴۰ ‌صفحه‌ای و مهم شریعتی به ساواک، یکی دیگر از اسناد مهمی است که هر خواننده‌ای را برای مطالعه این اثر ترغیب می‌کند، مهم‌ترین و کمیاب‌ترین قسمت کتاب، اسناد مهم مربوط به درگذشت دکتر شریعتی در لندن و متن لاتین و ترجمه آن از قسمت‌های مغفول تاریخ است.
این کتاب جزئیات گزارش‌های پزشکی از درگذشت شریعتی را به خوبی بازنمایی می‌کند.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.
فراهنگ**۱۸۸۰**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.