صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رای مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت کمک به مناطق تحت کنترل اسد
رای مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت کمک به مناطق تحت کنترل اسد

رای مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت کمک به مناطق تحت کنترل اسد

در پی نشست وزارتی گروه 7 در تورنتو، یک مقام وزارت خارجه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده آمریکا قصد ندارد هیچ‌گونه کمکی به مناطق تحت کنترل بشار اسد در سوریه ارائه دهد.

کنگره آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را به تصویب رسانده است که هرگونه حمایت آمریکا در امر بازسازی در اراضی تحت کنترل بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را منع می‌کند.

در بیانیه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: اجازه نخواهیم داد از صندوق دولت آمریکا برای باثبات‌سازی یا بازسازی مناطق تحت کنترل رژیم “غیر مشروع” اسد و مزدورانش استفاده شود. ما قصد حمایت از ساخت زیر ساخت‌ها را که به “نفع حزب‌الله، سپاه پاسداران ایران یا شبه‌نظامیان خارجی تحت حمایت مالی رژیم ایران خواهد بود”، نداریم.

براساس این لایحه، ایالات متحده آمریکا مساله ارائه کمک‌ها به سوریه را در صورتی بررسی می‌کند که دولت دمشق دیگر تحت رهبری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و گروه‌های وابسته به آن نباشد.          

این تصمیم بازتاب اظهارات چندین مقام ارشد آمریکایی از جمله دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه است. گرچه او برآورد کرد که سوریه به حدود ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نیاز خواهد داشت اما به وضوح گفت “جامعه بین‌الملل متعهد شده است تا زمان تحقق اهدافی از جمله اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات زیر نظر سازمان ملل، کمکی برای بازسازی ارائه نکند.”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.