صفحه اصلی / فرهنگی / خواننده موسیقی ایرانی حسین علیشاپور به لرستان می‌رود
خواننده موسیقی ایرانی حسین علیشاپور به لرستان می‌رود

خواننده موسیقی ایرانی

خواننده موسیقی ایرانی حسین علیشاپور به لرستان می‌رود

خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید به نظرم هرکسی می‌تواند بخواند و این مسئله به خود مجریان آواز مربوط است.

خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید به نظرم هرکسی می‌تواند بخواند و این مسئله به خود مجریان آواز مربوط است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنز آنلاین ، حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی به همراه گروه هم‌نوازان طلوع در شهرهای خرم‌آباد و دورود به روی صحنه می‌رود.

او درباره این اجرا گفت: کنسرت پیش رو در ژانر موسیقی سنتی و دستگاهی است و قطعات اجرا در این برنامه از ساخته‌های موسیقی‌دانان قدیم ایران و همچنین برخی قطعات از زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی خواهد بود. قطعات اجرا در این مراسم، در دستگاه سه‌گاه و آواز دشتی هستند.

وی افزود: ما در مبحث آواز در موسیقی با مشکلات زیادی رو به رو هستیم به عنوان نمونه، موسیقی و آواز وسیله‌ای برای بیان بوده است اما اکنون به عقیده من دغدغه بیان وجود ندارد. یعنی آوازخوان آواز را نمی‌خواند و شعر را برای آواز به کار نمی‌گیرد که چیزی را از خودش، از ذات موسیقی یا حتی برگرفته از محیط اطرافش بیان کند. خیلی از آهنگ سازان ما هم همین طور هستند.

او ادامه داد: به نظرم هر کسی می‌تواند بخواند و این مساله به خود مجریان آواز مربوط است، منتها مشکل من تعاریف بنیادین موسیقی‌ست که گویا وجود ندارد؛ تعاریف ما در شرایط کنونی نسبت به حال و فضای موجود شکل می‌گیرد. در واقع شرایط را این‌طور می‌سنجیم که الان چه چیزی مد است و آن را انجام می‌دهیم.

این کنسرت در شهرهای لرستان متشکل از دورود و خرم آباد با همراهی حسین لک نوازنده تار، هوشمند عبادی نوازنده نی و محمد یاراحمدی نوازنده تنبک روی سن خواهند رفت.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.