صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / خانه ای سبز برای نجات وضعیت قرمز آب
خانه ای سبز برای نجات وضعیت قرمز آب

خانه ای سبز برای نجات وضعیت قرمز آب

توسعه کشت گلخانه ای یکی از مهمترین سیاسیت های افزایش بهره وری اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب است، بطوریکه می توان با مقدار کمی از نهاده های تولیدی همچون آب به چندین برابر افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی دست یافت.

گلخانه

به گزارش کسب و کار نیوز با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح گلخانه های این استان ۲۵ هکتار است، گفت: حدود پنج هزار تن انواع محصولات سبزی، صیفی و گل تولید می شود.

وی افزود: افزایش تولید در محیط های کنترل شده به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی این استان است و بر این اساس اهداف کمی استان در پایان برنامه ششم توسعه و افق ۱۴۰۴ ، توسعه و احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه هدف گذاری شده است.

به گفته وی تشکیل کمیته استانی گلخانه ها، تسهیل و تسریع روند اجرایی کار در مراحل اخذ مجوزهای لازم، شناسایی مناطق مناسب جهت احداث واحدهای گلخانه ای، تامین تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی اهم فعالیت های اجرایی از آغاز برنامه بوده است.

شریکیان ادامه داد: از زمان شروع این برنامه تا پایان سال ۹۵، ۱۰ طرح احداثی با سطح ۳٫۶ هکتار در دستور کار قرار گرفته که سرمایه ای با مبلغ ۳۵۴۲۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گفته وی با افزایش این سطح ۷۲۰ تن به ظرفیت تولید محصولات گلخانه ای استان افزوده شده و ۳۶ شغل جدید نیز ایجاد گردیده است.

وی اظهار کرد: همچنین به منظور فعال سازی ۱۱ واحد گلخانه نیمه راکد با سطح پنج هکتار مبلغ ۱۱۱۴۲ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در سال گذشته ۱۳ طرح احداثی با سطح ۵٫۳۱ هکتار جهت دریافت ۶۳۷۵۵ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به بانک معرفی شده و همچنین برای اصلاح و نوسازی شش واحد گلخانه با سطح ۱٫۱ هکتار مبلغ ۲۲۵۵میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.