صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تونی بلر:‌ اروپا شراکت “حیاتی” با آمریکا را حفظ کند
تونی بلر:‌ اروپا شراکت “حیاتی” با آمریکا را حفظ کند

تونی بلر:‌ اروپا شراکت “حیاتی” با آمریکا را حفظ کند

نخست‌وزیر سابق انگلیس از اروپا خواست تا نقش حیاتی خودش را به عنوان شریک ایالات متحده آمریکا به رسمیت بشناسد؛ آن هم در شرایطی که ارزش‌های دموکراتیک غربی از سوی داخل و خارج هدف حمله قرار دارند.

بلر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، تونی بلر نخست‌وزیر سابق انگلیس تاکید کرد اروپایی‌ها نباید اجازه دهند اختلافات بر سر سیاست‌های آمریکا یا رئیس‌جمهوری آمریکا منجر به تضعیف روابط با واشنگتن شود.

بلر که برای دریافت جایزه رهبری لینکلن به شیکاگو رفته است، همچنین ابراز امیدواری کرد “بریتانیا” به‌رغم نتایج رفراندوم در اتحادیه اروپا باقی بماند.   

او گفت: اروپا باید نقش حیاتی خودش به عنوان شریک آمریکا را صرفنظر از هرگونه اختلاف بر سر سیاست‌های  آمریکا یا رئیس‌جمهوری آمریکا درک کند. آمریکا هم باید اتحادیه اروپا ی متحد را که بریتانیا هم جزوی از آن است، یک نیروی حمایتی حیاتی بداند و به آن برای مقابله با کسانی که ما را به چالش می‌کشند، کمک کند. به عبارت دیگر، اکنون زمان آن است که ما ارزش‌های دموکراتیک خودمان را شرح دهیم تا بتوانیم از آنها حفاظت به عمل آوریم.

 مداخلات تونی بلر در بحبوحه نگرانی‌ها در اروپا بر سر تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و اعمال تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم انجام می‌شود.

او همچنین گفت این مساله اهمیت دارد که کشورهای غربی در صورت مواجه با فشار داخلی و خارجی علیه یکدیگر نشوند و لزوم اتحاد برای تحقق یک دیدگاه عملی در آینده را مدنظر داشته باشند.

بلر گفت: در داخل، سیاست‌های ما قربانی پوپولیسم دروغین است. در خارج، استبداد جدیدی هست که نگاه به دموکراسی غربی دارد و ضعف‌ها و بی‌کفایتی‌ها را می‌بیند و یک مدل متفاوت و غیر لیبرال از دولت را پیشنهاد می‌کند و بحث می‌کند که آن برای مردم بهتر است. این مدل با رشد اقتصادی و قدرت نظامی مطبوع خواهد شد و از ناامنی در سیستم‌ انتخاباتی غرب بهره‌برداری خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.