صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / بارش باران در غرب و جنوب کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق و شمال شرق
بارش باران در غرب و جنوب کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق و شمال شرق

بارش باران در غرب و جنوب کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق و شمال شرق

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از غرب به کشور خبر داد و گفت: امروز و فردا (۵ و ۶ اردیبهشت) به دلیل وزش باد شدید در شرق و شمال شرق کشور احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد.

بارش باران بهاری - تهران

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر امروز (۵ اردیبهشت ماه) در ارتفاعات جنوبی زاگرس، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 وی ادامه داد: همچنین دربعد ازظهر امروز(۵ اریبهشت ماه) در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق کشور با احتمال خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود در سایر مناطق کشور امروز جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. همچنین در ساعات بعدازظهر فردا در بخش‌هایی از شمال شرق وشرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.

به گفته وظیفه، روز جمعه (۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی فعال از سمت غرب به کشور، این سامانه ابتدا در غرب،‌ شمال غرب و به تدریج در اواخر روز در نیمه غربی کشور سبب افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد:‌ شدت بارش روز جمعه (۷ اردیبهشت) در جنوب آذربایجان غربی،‌ غرب و جنوب کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام، لرستان،‌ غرب همدان، شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه وبویراحمد و غرب فارس رخ می‌دهد همچنین از اواخر وقت روز پنجشنبه و در روز جمعه (۶ و۷ اردیبهشت) مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

احتمال بارش پراکنده و رزش باد شدید در تهران

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شرایط جوی پایتخت را پیش‌بینی و اظهار کرد:  شرایط جوی تهران در روز آینده کمی ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی می شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز جمعه (۷ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و با بیشترین و کمترین دمای ۲۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.