صفحه اصلی / تبلیغات هوشمندانه برای کسب‌وکار‌های محلی

تبلیغات هوشمندانه برای کسب‌وکار‌های محلی

محمد جوادی قاضیانی 
همــواره     یکــی از آزاردهنده‌ترین نوع تبلیغات تراکت‌هایی است که به زور به ما ارائه می‌شود و گاها شده که مامور‌های پخش این تراکت‌ها جلوی عبور ما را هم گرفته‌اند و شاید باعث آزار ما هم شده باشند. 
به گزارش کسب و کار نیوز، این یکی از مسائل منفی تبلیغات تراکتی است و اگر بخواهیم تاثیرات منفی آنها را برشماریم برای محیط‌زیست، مشتری، فروشگاه و کسب‌وکار مفید که نیستند هیچ، بلکه آسیب‌زننده هم هستند.
 پس بازهم با یک نیاز دیگر روبه‌رو هستیم و باز هم فضای استارت‌آپی که راه‌حلی برای پاسخ به آن ارائه داده است. مدیرعامل استارت‌آپ «آتینو»  رسول کاشفی فارغ‌التحصیل مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر است که  با کوله‌باری از تجربه که حاصل کار در وزارت نیرو و بعد آن خارج کشور است این استارت  آپ را در راستای پاسخگویی به این نیاز راه اندازی کرد که در ادامه با ایشان به گفتگو پرداخته‌ایم. 
 
  «آتینو» چه کاری انجام می‌دهد؟
«آتینو» پلتفرم ارتباط مشتری با صاحبان کسب‌وکار است. این پلتفرم از دو اپلیکیشن تشکیل شده است. یک موبایل‌اپلیکیشن که برای بازدید مردم یا خرید آنها از فروشگاه‌ها به آنها جایزه می‌دهد و یک وب‌اپلیکیشن که صاحبان کسب‌وکارها (بیشتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران، کافی‌شاپ و …) می‌توانند بیزینس خود را در آنجا مدیریت کنند. از خدمات اصلی «آتینو» برای کسب‌وکارها می‌توان به پیاده‌سازی هوشمندانه برنامه‌های وفاداری، تبلیغات هدفمند، کاهش هزینه‌های بالای تبلیغات و حذف تبلیغات چاپی اشاره کرد. «آتینو» سبک جدیدی از تبلیغات هدفمند را ارائه می‌دهد که جایگزین مدرن و سبز برای تراکت‌های تبلیغاتی است. 
  «آتینو» پاسخگوی چه نیازی از جامعه ماست؟
دو مساله برای کسب‌وکار‌های محلی در جامعه ما وجود دارد؛ یکی اینکه کسب‌وکار‌های local ما خیلی نمی‌توانند تبلیغات دیجیتالی داشته باشند و فردی که یک فروشگاه یا رستورانی را در یکی از مناطق راه‌اندازی می‌کند خیلی نمی‌تواند از ابزار دیجیتال برای بازاریابی استفاده کند و عمدتا از ابزارهایی هم که استفاده می‌کند بازخورد خوبی را دریافت نمی‌کند. مثلا در اینستاگرام یا تلگرام تبلیغ می‌کنند و نمی‌دانند که آن کانالی که داخل آن تبلیغ می‌کنند فالوور‌هایش برای همین شهر، منطقه یا کشور هستند یا خیر. یک نیاز و مساله دیگر هم این است که تنها کاری که کسب‌وکار‌های local می‌کنند پخش تراکت است و این پخش تراکت‌های زوری موثر نیستند و شاید از هر ۵ هزار تراکت تعداد کمی مشتری را جذب کنند و عمدتا تبلیغات آزار‌دهنده‌ای هستند. ما با راه‌اندازی این استارت‌آپ درصددیم این مسائل را برای کسب‌وکار‌های محلی از بین ببریم و به گونه‌ای تبلیغ کنیم که آزاردهنده نباشد. بنابراین «آتینو» که با تکنولوژی آیبیکن کار می‌کند را راه‌اندازی کردیم و هر فروشگاهی یک آتینوبیکن دارد که وقتی از کنار آن گذر می‌کنید با استفاده از بلوتوث یا پروتکل آیبیکن آن تبلیغی که قبلا به زور به شما می‌دادند را در گوشی خود براساس نیاز خودتان دریافت می‌کنید. 

 
    اینکه تبلیغات را در گوشی مشاهده می‌کنیم بازهم ممکن است آزاردهنده باشد. راه‌حل شما برای رفع آزاردهنده بودن آنها چیست؟
شما می‌توانید مدیریت کنید که تبلیغات کدام‌یک از کسب‌وکار‌ها روی گوشی شما نمایش داده شوند و شخصی‌سازی می‌کنید و مهم‌تر از آن اینکه شما به ازای تبلیغاتی که دریافت می‌کنید امتیاز جمع می‌کنید و می‌توانید براساس امتیازات‌تان جوایزی را که ما قرار داده‌ایم دریافت کنید. یعنی تبلیغات آزار‌دهنده را دیگر ندارید و در عین حال هم می‌تواند برای‌تان مفید باشد. تبلیغات ما کاملا هوشمند است و مثلا تبلیغاتی که برای خانم‌هاست برای آقایان نمی‌رود یا مثلا تبلیغاتی هم که برای افراد مسن است برای جوان‌ها نمی‌رود. پس آن تبلیغاتی که شما می‌بینید مفید است. 

 
  مزیت شما برای فروشگاه‌ها و کسب‌وکار‌های محلی علاوه بر جذب مشتری از راه تبلیغات غیرآزاردهنده و هوشمند چیست؟
بحث بعدی بحث خرید است؛ تبلیغاتی که در حال حاضر انجام می‌شود هیچ فروشگاهی توانایی برآورد آن را ندارد که مثلا اگر تبلیغی را در کانالی تلگرامی بدهد چه میزان برایش مفید بوده و مثلا اگر ۲۰۰ هزار تومان پول تبلیغات داده چه میزان آن تبلیغات برایش آورده داشته است. به همین منظور ما بحث خرید هم به اپ اضافه کردیم و اگر از تبلیغات خوش‌تان آمد، وارد فروشگاه می‌شوید و محصولی که می‌خواهید را خریداری و بایت خریدتان امتیاز دریافت می‌کنید. در اصل یک مزیت دیگر هم برای کسب‌وکار‌های محلی در «آتینو» وجود دارد که آنها می‌توانند یک باشگاه مشتریان محلی به وجود بیاورند و با مشتریان در تعامل باشند و ما این انعطاف‌پذیری را هم در «آتینو» لحاظ کرده‌ایم که خود صاحبان کسب‌وکار‌ها هم با مشتریان در تعامل باشند. 

 
   چند مورد نصب داشته‌اید؟
«آتینو» در این دو سال نزدیک به ۵۰ هزار نصب داشته است. 

 
   در تیم شما چند نفر مشغول به فعالیت هستند؟
تیم ما در حال حاضر ۶ نفره است. 

   کسب‌وکار‌های محلی چطور باید ثبت‌نام کنند؟
آنها می‌توانند از طریق سایت‌ ما یا به صورت تلفنی ثبت‌نام کنند. 
 

  معرفی «آتینو» به فروشگاه‌ها به چه صورت انجام می‌شود؟
کارشناس‌های فروش ما در محل حاضر می‌شوند و این کار را انجام می‌دهند. 

 
 با توجه به بازار بزرگ رقابت استارت‌آپ‌هایی مثل «آتینو»آیا  بهتر نیست که به صورت محلی شروع کنند و به مرور بازارشان را بزرگ و بزرگ‌تر کنند؟
 اینگونه شاید بهتر باشد و وقتی محصول به دست مشتریان انبوه برسد خیلی از ایراداتش هم برطرف شده است و کامل ارائه می‌شود. بله، ما در حال حاضر چون در مرکز رشد دانشگاه امیرکبیر هستیم دقیقا همین کار را کردیم و محلی استارت زدیم و در محدوده میدان فردوسی و انقلاب کسب‌وکار‌های خوبی را اضافه کرده‌ایم و همین‌طور یک پویش خوبی را با کمک یک فروشگاه بزرگ دیگر شروع کرده‌ایم که نتایج اولیه خوبی را به دست آورده‌ایم و امیدواریم که آن را گسترش بدهیم. 

 
   با گسترش «آتینو» به این هم فکر کرده‌اید که با استارت‌آپ‌هایی مثل «الوپیک» و «اسنپ» هم ارتباط برقرار کنید و بتوانید سفارشات آنلاین فروشگاه‌ها هم پوشش بدهید؟
خیر، چون این خرید‌ها حضوری است مگر اینکه ما بخواهیم خدمات آنلاین را هم اضافه کنیم که متفاوت است. 

 
  برنامه‌ شما برای ۵ سال آینده «آتینو» چیست؟
این مورد به خیلی چیز‌ها بستگی دارد، ولی امیدوارم تا پنج سال آینده کسی نباشد که «آتینو» را نشناسد. 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.