چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ابتکار تلاش ما تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در سال ۹۷ است

ابتکار تلاش ما تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در سال ۹۷ است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تلاش جدی ما در این معاونت در سال ۹۷ به نتیجه رساندن و تصویب لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اعلام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: برای تکمیل این لایحه باید مهارت های زندگی و آموزش های حقوقی در سطوح مختلف آموزش داده شود.
«لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت یازدهم (معاونت امور زنان و خانواده) تدوین شده که بنا به ماهیت قضایی آن، از سوی شورای نگهبان، برای بررسی و تدوین نهایی به قوه قضاییه ارجاع شده است.
این لایحه در ۵ فصل و ۹۰ ماده به منظور جلوگیری از بی عدالتی در روابط خانوادگی و ضرورت رفع ظلم و تعدی نسبت به زنان در عرصه خانواده و همچنین پیش بینی راهکارها و ضمانت های قانونی و جلوگیری از افراط و تفریط در این زمینه از طرف مرکز امور زنان و خانواده دولت یازدهم تدوین شد.»
ابتکار اظهار کرد: امیدواریم امسال در ادامه همکاری های سال ۹۶ مباحث خوب و مفیدی را میان دولت و مجلس داشته باشیم. منظور از این جلسه همفکری برای تعیین مسیر حرکت در سال ۹۷ است تا در فعالیت ها هم افزایی داشته باشیم و به نتیجه برسانیم.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به امضای تفاهم نامه ای میان معاونت زنان و وزارت آموزش و پرورش در راستای مهارت های زندگی اشاره کرد و افزود: در تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده، آموزش ها مد نظر قرار گرفته و علاوه بر آن به تقویت ورزش و نشاط نیز تاکید داشته ایم.
ابتکار در حمایت از اقدام وزارت آموزش و پرورش در حذف آزمون هایی که نتیجه آن استرس، اضطراب و حمل کیف های سنگین برای دانش آموزان است اظهار کرد: تجربه خانواده ها از این آزمون ها اغلب آثار منفی روحی و جسمی بر دانش آموزان و خانواده‌های آنان بوده است.
وی همچنین از اقدامات سازمان بهزیستی در تقویت و گسترش اورژانس های اجتمای و ۱۲۳ تقدیر کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خواهان حمایت از این اورژانس شد.
وی صندوق های اعتبارات خرد برای زنان روستایی را که دولت برای استقرار و استحکام آنها تلاش کرده است را یکی از موفق ترین اقدامات در زمینه اشتغال روستایی دانست.
ابتکار از مهمترین برنامه های این معاونت را تشویق و حمایت از فعالیت زنان در عرصه ICT و IT به عنوان ابزار توانمند سازی آنان دانست و افزود: قرار است با همکاری وزارت ارتباطات و کارگروه کارآفرینی معاونت این مسائل پیگیری شوند.
** تلاش معاونت دسترسی بهتر بانوان به تسهیلات اشتغال است
سوسن باستانی معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اولین گزارش جلسه ستاد ملی زن و خانواده به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری را ارائه کرد.
وی با اشاره به سند توسعه اشتغال نیز گفت: این معاونت تلاش کرده در بحث اشتغال به گونه ای عمل کند تا دسترسی بهتر به مواردی مانند استفاده از وام های اشتغال و تسهیلات بانکی برای زنان فراهم شود.
باستانی تاکید کرد: اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی خانواده با تاکید بر نقش حوزه های علمیه از طرف این معاونت پیگیری می‌شود.
اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در گزارشی به ارائه آخرین آمارها از وضعیت زنان در ایران که اخیرا به روز شده است اشاره کرد و گفت: دولوح فشرده تقدیم نمایندگان و اعضای فراکسیون زنان و خانواده می شود که برای دسترسی به آخرین آمارها از وضعیت زنان در هر استان مفید و کاربردی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش کسب و کار نیوز، خانم «شایسته مراد زاده» معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.