صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هدف وزارت علوم در حوزه ورزش دانشگاه‌ها، توجه به ورزش همگانی است

رئیس سازمان امور دانشجویان :

هدف وزارت علوم در حوزه ورزش دانشگاه‌ها، توجه به ورزش همگانی است

دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین گشایش فاز نخست مجموعه ورزشی دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان گفت: هدف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه ورزش دانشگاه ها، توجه به ورزش همگانی است تا دانشجویان بتوانند فعالیت سالم ورزشی را در اوقات فراعت خود انجام دهند.

ورزش دانشجویی و تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، در این آیین که دکتر محمد علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، فرماندار گرگان و جمعی از مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان نیز حضور داشتند، دکتر صدیقی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در خصوص گسترش ورزش دانشجویی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این دانشگاه با قدمت ۶۰ ساله و مدیریت سال‌های اخیر خود، می‌بایست روزبه‌روز موفق‌تر از گذشته باشد و از امکانات و شرایط ایده آل بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، هم اکنون سرانه ورزشی دانشگاه ها، در بخش فضاهای روباز به حدود دو مترمربع رسیده است که تاپایان برنامه ششم توسعه تلاش داریم این سرانه افزایش یابد.

وی اعلام کرد: هرساله ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی در سراسر کشور با کمک صندوق رفاه دانشجویان، به اتاق تندرستی مجهز می شود.

دکترصدیقی در پایان گفت: در ۴ سال اخیر فعالیت‌های ورزشی دانشجویان چشمگیر بوده، به طوری که در ۲ المپیاد بین المللی ورزشی دانشجویان، جمهوری اسلامی ایران رتبه ۹ و ۱۰ را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان نیز در این آیین گفت: فاز دوم این مجموعه ورزشی که شامل استخر است، طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید که در این صورت این مجموعه ورزشی از مجموعه های شایسته و بزرگ در میان دانشگاه های کشور خواهد بود.

مجموعه ورزشی این دانشگاه با دارا بودن سالن های تیراندازی، فوتبال دستی و بدن سازی توانسته است سرانه فضاهای ورزشی دانشجویان این دانشگاه را به حد استاندارد مورد نظر وزارت علوم نزدیک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه حضور خود در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از کسب و کارهای کارآفرینی دانشجویان این دانشگاه بازدید کرد.

دکترصدیقی دراین بازدید از فضای تولید نهال بلوبری – که برای اولین بار در استان گلستان توسط یکی از دانشجویان دانشگاه در حال پیگیری است- و فضاهای تولید نهال تجاری چنار و زیتون تلخ، پرورش قارچ، مجسمه سازی و پرورش کاکتوس دانشجویان کارآفرین دانشگاه، دیدن کرد.

دانشجویان کارآفرین دراین بازدید درباره نحوه فعالیت های تولیدی و تحقیقاتی توضیح دادند و حمایت های مالی وزارت علوم و سازمان اموردانشجویان از ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت هایشان را خواستار شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.