صفحه اصلی / فرهنگی / نگاهی میکنیم به روز جهانی کتاب
نگاهی میکنیم به روز جهانی کتاب

روز جهانی کتاب

نگاهی میکنیم به روز جهانی کتاب

بیست و سوم آوریل در بسیاری از مناطق جهان روز کتاب نام گرفته و معرفی این روز به عنوان روز جهانی کتاب و برگزاری مراسم مربوط موجب می‌شود افراد توجه بیشتری به کتاب‌خوانی داشته باشند و تجربه‌های خود را از طریق کتاب با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بیست و سوم آوریل در بسیاری از مناطق جهان روز کتاب نام گرفته و معرفی این روز به عنوان روز جهانی کتاب و برگزاری مراسم مربوط موجب می‌شود افراد توجه بیشتری به کتاب‌خوانی داشته باشند و تجربه‌های خود را از طریق کتاب با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، روز جهانی کتاب روز جشن افرادی است که نویسندگان با نوشته‌های خود به آنان امیدواری داده و در تعیین هدف به آنان کمک می‌کنند. روز جهانی کتاب روز به دست آوردن دانش مناسب در مورد موضوعاتی است که مردم را قادر می‌سازد تا برای هدف خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

کتاب چیزی است که فرد می‌تواند با خواندن آن درک متفاوتی داشته و دانش مفیدی برای رسیدن به هدف خود دریافت کند و همچنین بهترین راهنما برای افراد است.

روز جهانی کتاب باعث تشویق کودکان برای خواندن بسیاری از کتاب‌ها می‌شود تا نگرش مثبتی برای توسعه و بهبود جامعه خود به شیوه‌ای بهتر داشته باشند. کتاب‌ها به افراد کمک می‌کنند تا دانش بیشتری از تجربه افراد بیشتر کسب کنند.

روز جهانی کتاب به منظور کمک به مردم برای کسب دانش بیشتر به نفع آنان و همچنین توسعه و رفاه کشورها برگزار می‌شود. به همین منظور بسیاری از کتاب‌ها در بسیاری از کتابخانه‌ها نگهداری می‌شوند تا به راحتی در دسترس افراد قرار گیرند تا اگر افراد از لحاظ مالی توان خرید نداشته باشند به راحتی با استفاده از کتاب‌های موجود در کتابخانه بر دانش خود بیفزایند.

کتاب‌ها انواع مختلفی از دانش جهانی را شامل می‌‎شوند تا راهی برای حل مشکلات افراد و رشد آنان باشند. بسیاری از نویسندگان و ناشران کتاب‌ها را برای مردم می‌نویسند و منتشر می‌کنند تا آنان را درباره بسیاری از موارد مختلف در جهان آگاه کنند.

روز جهانی کتاب توسط یونسکو در کنفرانس عمومی پاریس در سال ۱۹۹۵ برگزار شد. تعداد ۱۰۰ دانشگاه‌ از کشورهای مختلف، سازمان‌ها، مدرسه‌ها و گروه‌های حرفه‌ای در این مراسم شرکت داشتند.

موضوعات روز جهانی کتاب به این شرح بوده است:

موضوع روز جهانی کتاب ۲۰۱۸ : خواندن درست

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۱۵ : کشف جهان

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۱۴ :خواندن کتاب و زیرک بودن

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۱۳ : انتشار، خواندن و ذخیره‌سازی ویژگی‌های نهانی از طریق کپی‌رایت

موضوع روز کتاب در سال ۲۰۱۲ : اصلاح و کتاب‌ها

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۱۱ : افزایش تولید کتاب به شکل دیجیتال

موضوع روز کتاب در سال ۲۰۱۰ : رویکرد فرهنگی

موضوع روز کتاب در سال ۲۰۰۹ : بهبود آموزش کیفی و ارتباط بین حقوق بشر و انتشارات

موضوع روز کتاب در سال ۲۰۰۸ : زبان بین‌المللی سال

موضوع روز کتاب در سال ۲۰۰۷ : خواندن مفید

موضوع روز کتاب در سال ۲۰۰۶ : تغییر زندگی با سواد

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۰۵ : خواندن همیشگی

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۰۴ : سفر بدون توقف خواندن

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۰۳ : زندگی‌بخش دوستان

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۰۲ : شادی لحظه به لحظه

مووضع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۰۱ : تهیه کتاب

موضوع روز جهانی کتاب در سال ۲۰۰۰ : خواندن تجدید دوباره

روز جهانی کتاب برای جشن گرفتن و افزایش دانش مورد نیاز برای رفاه و بهبود دانش افراد است.

با توجه به روز جهانی کتاب آمازون چین یکی از بزرگترین فروشندگان آنلاین در ۲۰ آوریل گزارش خواندن خود را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد و میزان علاقه‌مندی مردم کشور چین به خواندن و روند جدید در بین خوانندگان چینی را بررسی کرد.

بر اساس ۱۴ هزار نظرسنجی و اطلاعات شرکت، آمازون گزارش می‌دهد که ۴۸ درصد افراد در سال گذشته بیش از ۱۰ کتاب را مطالعه کرده‌اند.

توسعه فناوری مانند اینترنت، smartboards، تبلت‌ها و e-readers عادت خواندن و یادگیری را به طور کامل تغییر دادند و بیشتر چینی‌ها خوانندگان نسخه‌های الکترونیکی کتاب هستند و در سال ۲۰۱۷ این تعداد به ۳۷۸ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، ۱۹ درصد از مردم چین به طور عمده در سال گذشته کتاب‌های الکترونیکی را خوانده‌اند که بیش از ۱۲ درصد از افرادی که کتاب‌های کاغذی می‌خوانند پیشی گرفته‌اند.

بر اساس گزارش، بسیاری از چینی‌ها هدف از کتاب‌خوانی را راهی برای کسب دانش یا تجربه می‌دانند.

۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که خواندن برای زندگی ضروری است. کسانی که فکر می‌کنند خواندن مهم نیست کمتر از یک درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.

بررسی تاثیر خواندن در زندگی یک شخص نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که خواندن می‌تواند زندگی معنوی را غنی‌تر کند، ۷۰ درصد معتقدند خواندن موجب کاهش اضطراب شده و ۵۰ درصد بر این باورند که خواندن کمک به افزایش مهارت‌های شغلی است.

ادبیات و رمان‌ها و به دنبال آن مدیریت مالی و علوم اجتماعی محبوب‌ترین کتاب‌ها در چین هستند و در آخرین بخش، تاریخ محبوب‌ترین موضوع علوم اجتماعی است.

عادت خواندن بسته به جنس، سن و تحصیلات متفاوت است. زنان تمایل بیشتری به خواندن رمان‌های اسرارآمیز و کتاب‌های الهام‌بخش دارند و مردان ترجیح می‌دهند که بیوگرافی‌‎های تاریخی، علوم انسانی ، علوم اجتماعی و کتاب‌های علمی – تخیلی بخوانند.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.