اغراق یکی از روش های موثرتر کردن تبلیغات است، با این حال نباید تبلیغات اغراق امیز با تبلیغات دروغ اشتباه گرفته شود.
اغراق یکی از روش های موثرتر کردن تبلیغات است، با این حال نباید تبلیغات اغراق امیز با تبلیغات دروغ اشتباه گرفته شود. اغراق در واقع پر رنگ کرذن ویژگی های خدمات یا محصولات می باشد، طوری که مشتری به اشتباه نپندارد که این محصول توانایی فراتر از آنچه تبلیغ می شود دارد.به عنوان مثال اگر در تبلیغاتی نمایش داده شود که یک جاروبرقی پرواز کنان به داخل خانه می اید و تمام خانه را تمیز میکند، کسی باور نمیکند که این جارو برقی توانایی پرواز و تمیز کردن خودکار منزل را دارد، اما اگر در تبلیغاتی به عنوان مثال سویا با نمایش میزان پروتئین بالا به عنوان جایگزین گوشت معرفی شود ممکن است مخاطب گمراه شود و گمان کند سویا جایگزین مناسب و بدون رقیب گوشت است که این نوع تبلیغات مغایر با حقیقت است. در این مطلب به معرفی تعدادی از خلاقانه ترین تبلیغات اغراق آمیز پرداخته خواهذ شد.در عصرحاضر به دورانی از تبلیغات وارد شده ایم که در آن قدرت گرافیک کامپیوتری اجازه می دهد تا آگهی دهندگان تصاویر میخکوب کننده به روش های هیجان انگیز و اغلب شگفت انگیز طراحی کنند.سوال های مهمی در اثربخشی استفاده از اغراق بصری بی پاسخ مانده است. به عنوان مثال ، چگونه بینندگان به نوع طنز ایجاد شده در بسیاری از رخدادهای اغراق آمیز عکس العمل نشان می دهند؟ آیا بیشتر بینندگان قادر به تشخیص و پذیرفتن معناهای مبالغه آمیز هستند و با چه تاثیری؟ آیا اکثر بینندگان در رخدادهای اغراق آمیز فرق بین “حقیقت” از “داستان” را می فهمند یا برعکس تبلیغ کنندگان در معرض این خطر هستند که مخاطبان احساس کنند این عناصر تصویری با هدف هدایت یا فریفتن آنها به کار رفته است ؟