صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس تاثیری بر تداوم مقاومت نداشته است
حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس تاثیری بر تداوم مقاومت نداشته است

سفیر سوریه در تهران:

حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس تاثیری بر تداوم مقاومت نداشته است

سفیر سوریه در تهران با تاکید بر نقش محوری ایران در شکست دادن تروریست‌ها گفت: تاکید می‌کنم که حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه هیچ‌گونه تاثیر منفی بر تداوم مبارزه و همچنین مقاومت ما در برابر تروریست‌ها نداشته است.

سفیر سوریه در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، عدنان محمود سفیر جمهوری سوریه در تهران در نشستی که در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: آنها قصد داشتند با سیاست‌هایی که در واقع آمریکایی هم بوده جبهه مقاومت را تضعیف کنند اما شاهد هستیم که هرگونه توسعه‌طلبی در سطح بین‌المللی پاسخگو نبوده و از نظر راهبردی و استراتژی مقاومت پیروز شده است و دستاوردهایی که ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها به دست آورده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی همواره ابزاری در دست آمریکا و غرب هستند، گفت: غربی‌ها از ابتدای شروع جنگ علیه سوریه طبق نقشه خود قصد داشتند تا به سلطه‌گری‌شان ادامه دهند. همانطور که بارها گفتیم سیاست آمریکا در آسیا و خاورمیانه پیروی از سیاست کامل صهیونیست‌ها است.

سفیر سوریه در تهران همچنین بیان کرد: در خاورمیانه سیاست آمریکا نیست که دنبال می‌شود بلکه سیاست اسرائیلی‌ها است که آمریکایی‌ها آن را پیاده می‌کنند. از ابتدای بحران در سوریه هم به دنبال این بودند که ارتش سوریه را تضعیف کرده و زیرساخت‌ها را از بین ببرند.

این دیپلمات سوری گفت: امروز شاهد شکست تروریست‌ها هستیم و می‌بینیم که مردم سوریه توانستند پیروزی سرنوشت‌سازی را در غوطه شرقی و حومه دمشق به دست آورند.

عدنان محمود ادامه داد: اما هدف آمریکا، انگلیس و فرانسه از حمله‌ای که اخیراً انجام دادند این بود که دستاوردها را زیر سوال ببرند و به همین بهانه که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده این حمله را ترتیب دادند و همه دیدند که این یک خیمه‌شب‌بازی بود تا به تجاوزات به سوریه مشروعیت قانونی دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: حمله‌ای که اخیرا توسط سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه صورت گرفت هیچ‌گونه تاثیر منفی بر تداوم مبارزه و همچنین مقاومت مردم سوریه در برابر تروریست‌ها نداشته بلکه مردم مصمم شدند تا در جهت بازپس‌گیری سرزمینشان تلاش کنند.

این دیپلمات سوری با بیان اینکه کشورهایی مانند عربستان و قطر از حمله آمریکا و متحدانش حمایت می‌کنند، گفت: برخلاف اقدامات آنها شاهد یک روند بسیار خوبی هستیم که دستاوردها و پیروزی‌های ارزشمندی نصیب ارتش و مردم ما شده است و پیش از گذشته مردم ما مصمم‌تر شده‌اند تا با تروریست‌ها مقابله کنند.

سفیر سوریه در تهران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک واقعی ما در این پیروزی‌ها و دستاوردهای ارتش ما است. البته ایران در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است. در هر حال نقش محوری و مهم در شکست دادن تروریست‌ها داشته و در آینده هم نقش حیاتی در بازسازی کشور ما دارد.

عدنان محمود در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه تروریست‌ها برای مقابله با مردم و دولت سوریه مورد حمایت قرار گرفتند، گفت: هدف آنها سوریه، به معنای واقعی آن است یعنی هم مردم و هم دولت سوریه. در واقع می‌خواستند جبهه مقاومت را که سوریه نماد واقعی آن بوده از پا درآورند.

این دیپلمات سوری افزود: ما آمادگی کامل داریم تا مذاکراتی را بین سوری‌ها و کسانی که مخالف هستند البته مخالفینی که از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کنند، انجام دهیم. به شرط اینکه نهایتاً خواست مردم تحقق یابد و هرگز قبول نمی‌کنیم که افرادی از خارج سیاست‌هایشان را دیکته کنند.

سفیر سوریه در تهران درباره اینکه برخی رسانه‌ها صحبت از نیروهای سعودی به جای نیروهای آمریکایی در سوریه می‌کنند، گفت: بارها اعلام کردیم هیچ‌گونه نیروهای خارجی بدون هماهنگی با دولت و حاکمیت سوریه نباید وجود داشته باشد و اگر چنین باشد ما مقابله می‌کنیم.

عدنان محمود درباره اینکه چرا دولت سوریه از ابتدا که اعتراضات شروع شد به شکل مناسب‌تری برخورد نکرد تا متحمل هفت سال جنگ نشود، گفت: عوامل خارجی به دنبال این بودند که بحران را به جنگ تمام عیار تبدیل کنند که تلاش سوریه هم این بود که این بحران توسعه پیدا نکند اما متاسفانه  تروریست‌ها را مسلح کردند و در همان روزهای اول آنها را علیه ما بسیج کردند.

وی در مورد اینکه آیا آمریکا از سوریه خارج می‌شود یا خیر نیز اظهار کرد: از نظر ما این حضور غیرمشروع است اگرچه آمریکایی‌ها تلاش کردند تا به نحوی حضور خود را پررنگ کنند.

این دیپلمات سوری درباره اینکه دولت سوریه در آینده چه نقشی را برای ایران قائل است، گفت: روابط ما با ایران یک روابط راهبردی و این طور نیست که مقطعی به آن نگاه کنیم. هر دو به دنبال مقابله با هرگونه سلطه‌گری هستیم و از دیدگاه بنده ایران شریک واقعی ماست حتی در مرحله بازسازی هم به ایران توجه داریم.

سفیر سوریه در تهران در ادامه درخصوص مساله تغییر قانون اساسی در سوریه گفت: این مردم سوریه هستند که می‌توانند درباره  قانون اساسی صحبت کنند و در مساله قانون اساسی اینگونه است که هرگز به کشور دیگری اجازه نمی‌دهد راجع به آن نظر دهد. در روند قانون اساسی ما رئیس‌جمهور وجود دارد که مردم آن را از طریق انتخابات انتخاب می‌کنند و امروز بشار اسد رئیس‌جمهور قانونی و نماد خواست و اراده مردم و قانون اساسی است.

عدنان محمود با تاکید بر اینکه همه ما به عنوان مسلمان باید علیه آمریکا متحد شویم، گفت: امروز خلاف آنچه دشمنان تصور می‌کنند، حرکت می‌کنیم و امروز در سوریه جنگ فرقه‌ای میان شیعه و سنی جایی ندارد و سوریه به شرایطی که هفت سال پیش داشته برگشته است.

وی در مورد اینکه دولت سوریه چه کمکی می‌تواند به بازرگانان ایرانی کند در حالی که سود اقتصادی در سوریه نصیب ترکیه می‌شود، تاکید کرد: ما معتقدیم ترکیه حامی تروریست‌ها بوده و مانند رژیم عربستان و قطر از تروریست‌ها حمایت کرده است و این ایران است که شریک واقعی ما در همه دستاوردهاست.

این دیپلمات سوری خاطرنشان کرد: امروز به دنبال این هستیم که بتوانیم از طریق اجرای پروژه‌های اقتصادی بزرگ با مشارکت شرکت ایرانی در جهت بازسازی کشورمان اقدام کنیم و روابط اقتصادی ما بیش از پیش نسبت به گذشته خواهد بود.

سفیر سوریه در تهران در پایان با تاکید بر اینکه مساله فلسطین به عنوان مساله اصلی مردم سوریه است، اظهار کرد: نگاه ما به مساله فلسطین نگاه ثابتی است و معتقدیم هرچه زودتر اشغال این سرزمین باید پایان یابد و مردم فلسطین بتوانند به حقوق مشروع خود دست یابند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.