صفحه اصلی / اصناف / اصناف / حمایت از کالای ایرانی تنها یک حس ناسیونالیستی نیست
حمایت از کالای ایرانی تنها یک حس ناسیونالیستی نیست

محمدعلی صدیقی‌علا، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران

حمایت از کالای ایرانی تنها یک حس ناسیونالیستی نیست

محمدعلی صدیقی‌علا، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران معتقد است حمایت دولت تنها پرداخت‌های مالی و دادن تسهیلات نیست و اتفاقا در بحث تولید کالای باکیفیت، اولویت چندم است. دولت می‌تواند در بحث تکنولوژی، حمایت دیپلماسی و در واقع تعامل با دنیا به چرخه تولید داخلی کمک کند.

محمدعلی صدیقی‌علا، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران معتقد است حمایت دولت تنها پرداخت‌های مالی و دادن تسهیلات نیست و اتفاقا در بحث تولید کالای باکیفیت، اولویت چندم است. دولت می‌تواند در بحث تکنولوژی، حمایت دیپلماسی و در واقع تعامل با دنیا به چرخه تولید داخلی کمک کند.
به گزار ش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ،«حمایت از کالای ایرانی» در مسیر اقتصاد مقاومتی محمدعلی صدیقی‌علا در ابتدا با اشاره به حمایت از کالای داخلی و اهمیت این موضوع گفت: «موضوع حمایت از کالای ایرانی، بحث تازه‌ای نیست و در راستای اقتصاد مقاومتی است که چندین سال است رهبری به اهمیت آن تاکید دارند. » او در این مورد ادامه داد: «در بحث رشد و توسعه، جامعه صنفی ایران تنها یک موثر است و برای شروع و نیل به این هدف باید در تمام بخش‌ها به اجماع برسیم. اگر چهار ضلع مهم در نظر بگیریم، اصناف یکی از اضلاع تاثیرگذار است.» حمایت از کالای ایرانی یک شعار یا حس ناسیونالیستی نیست عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران درمورد حمایت از تولید داخلی و تصور اشتباهی که در این مورد وجود دارد هم گفت: «حمایت از کالای ایرانی تنها یک شعار و حس ناسیونالیستی نیست و باید حقوق مصرف‌کننده را در نظر گرفته و از تولید کالای مرغوب حمایت شود. لازمه‌ کیفیت، ارتقای تکنولوژی در راستای رعایت حقوق مصرف‌کننده و تعامل جدی با دنیا برای افزایش کیفیت کالا است.» حمایت مالی اولویت اصلی نیست صدیقی‌اعلا نقش دولت را چنین شرح داد: «دولت هم باید به این شعار اهمیت بدهد. حمایت دولت تنها پرداخت‌های مالی و دادن تسهیلات نیست و اتفاقا در بحث تولید کالای باکیفیت، اولویت چندم است. دولت می‌تواند در بحث تکنولوژی، حمایت دیپلماسی و در واقع تعامل با دنیا به چرخه تولید داخلی کمک کند.» او افزود: «بخش اصناف به عنوان معتمد عمل می‌کند، چرا که به آنهایی که قصد ورود به این حوزه و یا خرید دارند، مشاوره می‌دهد و در مقام امین مصرف‌کننده به آنها مشاوره می‌دهد.» از بین رفتن فرصت شغلی در ازای تنها ۱۰۰۰ دلار واردات محمدعلی صدیقی‌علا با اشاره به فرهنگ‌سازی حمایت از تولیدکننده‌های ایرانی و تاثیر واردات گفت: «موضوع آخر و مهم‌‌ترین آن‌ها، فرهنگ‌سازی است.کافی‌ است جامعه ایرانی به این فکر کند که فروخته نشدن کالای ایرانی چه تاثیری در سرنوشت ما دارد. کافی‌ست بدانیم با واردات تنها ۱۰۰۰ هزار دلار کالا یک فرصت شغلی در کشور از بین می‌رود. سپس به معضل‌هایی چون اعتیاد، فقر، طلاق، کودکان کار و… فکر کنیم که منشا اصلی تمام‌شان ابتدا بی‌کاری است؛ متوجه اهمیت حمایت از کالای ایرانی می‌شویم.» سرعت بیشتر در سایه همدلی و هم‌افزایی خزانه‌دار اتاق اصناف ایران در آخر گفت: «اعتقادم این است که اصناف در مسیر رشد قرار گرفته؛ طوری که در مدت اخیر این رشد شتاب هم گرفته است. باید از نگرش سنتی خارج شویم چرا که ما در جاده‌ای یک‌طرفه قرار داریم و در آن حرکت می‌کنیم. زنگ خطر حضور استارت‌آپ‌ها، تجارت الکترونیک و کسب و کارهای مجازی به صدا درآمده است پس باید در این خصوص شتاب به خرج بدهیم و نگرش سنتی خود را تغییر و یا به روز کنیم. در این مسیر رو به جلو، همدلی و تعامل موجب نتیجه مطلوب جامعه صنفی می‌شود و می‌تواینم با سرعت بیشتر در سایه همدلی و هم‌افزایی پیش رویم.»

همچنین مطالعه کنید:

بروز مشکلات برای مستاجران و مشاوران املاک در نبود نظارت در سامانه خودنویس

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود اسلامی بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار خانوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.