صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / جلسات سران قوا بیانگر حمایت از گفت‌وگوی ملی است
جلسات سران قوا بیانگر حمایت از گفت‌وگوی ملی است

نماینده کهنوج:

جلسات سران قوا بیانگر حمایت از گفت‌وگوی ملی است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: ضمن تشکر از سران سه قوه، از آنها خواستارم که جلسات سران قوا را که بیانگر حمایت از گفت‌وگوی ملی است بیشتر تشکیل دهند.

احمد حمزه ای

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد حمزه در نطق میان دستور امروز مجلس ضمن تبریک روز جانباز و نیمه شعبان و روز معلم و روز کارگر به همه ملت ایران، بیان کرد: از سران سه قوه تشکر می‌کنم که در دو روز قبل با تشکیل جلسه در مجلس نمونه‌ای از وفاق و همدلی را برای حل مشکلات کشور به نمایش گذاشتند. از مسئولین نظام انتظار داریم که این جلسات که بیانگر حمایت از گفت‌وگوی ملی است بیشتر تشکیل شود. ضمن تداوم این گفت‌وگوها، امید در دل مردم افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و وظیفه همه مسئولان و تولیدکنندگان و مردم این است تا در جهت تحقق این شعار اقدام کنند. جنوب کرمان دارای اقتصاد سنتی مبتنی بر کشاورزی و دامپروری می‌باشد، قریب به ۹۷ درصد مردم از این راه ارتزاق می‌کنند اما متاسفانه با بحران عظیمی در این حوزه روبرو هستیم. علاوه بر خشکسالی شدید، بحران افت قیمت محصولات نیز مزید بر علت گردیده است.

نماینده مردم کهنوج در مجلس بیان کرد: هزاران تن محصول نظیر هندوانه، سیب‌زمینی، گوجه و پیاز که حاصل ماه‌ها تلاش کشاورزان است در زمین‌ها رها شده است. متاسفانه همه ساله در جنوب کرمان این اتفاق تکرار می‌شود. برای پیشگیری این امر لازم است تا مسئولین به ساماندهی کشت، کنترل سطح زیر کشت، نوع کشت، ایجاد سیستم عرضه مستقیم از تولید به مصرف در کلان شهرها به منظور کوتاه کردن دست دلالان اقدام کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی از مسئولان می‌خواهم نسبت به بخشودگی سود و جرایم تسهیلات بخش کشاورزی در سال جاری اقدام لازم را انجام دهند و دستور استمهال وام‌های کشاورزی را صادر کنند. توزیع بذر نامناسب گندم در سال جاری و به بار ننشستن گندم‌ها از دیگر مشکلاتی است که باید با مسببین آن برخورد شود. تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی فاقد پروانه به منظور کنترل برداشت از آب‌های زیرزمینی، اعطای اسناد اراضی کشاورزی و تامین سوخت چاه‌های کشاورزی از دیگر مسائلی است که باید به آن رسیدگی شود.

حمزه در پایان گفت: متاسفانه در پایان سال تحصیلی یک تصمیم نادرست آموزش و پرورش استان را با چالشی جدی روبرو کرده است، نمی‌دانم تعویض مدیری که توانسته رتبه آموزش و پرورش استان را از ۲۱ به رتبه اول ارتقا دهد چه توجیهی دارد. از مقامات می‌خواهم اگر به دلایل صرفا سیاسی قصد تعویض این مدیر را دارند بهتر است تا اتمام سال تحصیلی صبر کنند، سپس اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.