صفحه اصلی / دسته بندی نشده / جشنواره تئاتر ملی خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت
جشنواره تئاتر ملی خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت

جشنواره تئاتر ملی خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت

جشنواره تئاتر ملی خلیج فارس دوشنبه شب در آیینی با حضور شماری از مسئولان حوزه فرهنگ و هنر و دانشجویان در بوشهر گشایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، دبیر بخش مناطق بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران گفت: تئاتر ملی خلیج فارس بخشی از این جشنواره است که امسال در بوشهر برگزار می شود.
مسعود حکیمی نژاد در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افزود: ۲۴۴ اثر در قالب طرح و ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره که رسید که از این شمار ۱۵۳ اثر در مرحله اول داوری انتخاب شدند و در مرحله نهایی هیات داوران ۹ اثر را در بخش رقابتی پذیرش کرد.
وی اضافه کرد: این نمایش ها از دانشگاه های تبریز، تنکابن، دامغان، دیر، شیراز، شهرکرد، قوچان و ارومیه در بخش رقابتی و نمایش ‘ پرسه های موازی' به کارگردانی محمد خالدی از دانشکده فنی مهندسی جم دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش مهمان روی صحنه می روند.
حکیمی نژاد ادامه داد: تئاتر ملی خلیج فارس از ۳ تا ۷ اردیبهشت ماه جاری در پلاتوهای استادان ایرج صغیری، رمضان امیری و تماشاخانه زنده یاد حمید لطفی در بوشهر برگزار می شود.
معاون دانشجویی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس گفت: این جشنواره به میزبانی این دانشگاه با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، انجمن هنرهای نمایشی استان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر برگزار شده است.
سید موسی گلستانه افزود: در حاشیه این جشنواره چهار کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان شناخته شده تئاتر کشور و یک نشست سخنرانی با حضور پروفسور فرهاد ناظرزاده کرمانی برگزار می شود.
وی یادآور شد: استادانی از جمله محمودرضا رحیمی، محمد عاقبتی، اصغر همت و سینا ییلاق بیگی کارگاه های آموزشی را با موضوع های کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه برگزار می کنند.
گلستانه ادامه داد: یک مهمان خارجی نیز از کشور فرانسه در بخش برگزاری کارگاه آموزشی در دانشگاه خلیج فارس حضور پیدا می کند.
وی گفت: اختتامیه این جشنواره، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان برجسته تئاتر کشور همراه با بزرگداشت ۲ پیشکسوت تئاتر استان بوشهر در تالار دانشکده نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد.
بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران ۱۶ تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری در تهران برگزار می شود.
۷۲۱۲/۶۰۴۳**

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.