صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تمجید و تعریف از فرهنگیان دردی را از آنها دوا نمی‌کند
تمجید و تعریف از فرهنگیان دردی را از آنها دوا نمی‌کند

نماینده مهریز و بافق:

تمجید و تعریف از فرهنگیان دردی را از آنها دوا نمی‌کند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: آقای وزیر اگر می‌خواهید معلمان و فرهنگیان را گرامی بدارید حقوق زیرمجموعه خود را افزایش دهید. تمجید و تعریف از فرهنگیان دردی را از آنها دوا نمی‌کند.

محمدرضا صباغیان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی به وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه علنی امروز، بیان کرد: ابتدا از زحمات آموزش و پرورش تشکر می‌کنم اما ما هفته معلم را در پیش‌رو داریم و رویه اینگونه شده تا در این ایام بیشتر شاهد تعریف و تمجید از معلمین باشیم ولی آقای وزیر اگر می‌خواهید معلمان و فرهنگیان را گرامی بدارید حقوق زیرمجموعه خود را افزایش دهید. چگونه شده است که حقوق وزارتخانه‌های صنعت، نفت، علوم و تحقیقات، بهداشت و درمان از قانون مدیریت خدمات کشوری عبور کرده است و افزایش حقوق داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: چرا معلمان باید برای امرار معاش خود به مشاغل دیگر نظیر کشاورزی، مغازه‌داری و حتی رانندگی آژانس روی آورند. تمجیدها و تعریف‌ها مشکل معلمان را حل نمی‌کند. آیا می‌دانید چرا تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش به اهداف خود نرسیده است؟ علت اساسی آن فراموش کردن رکن اساسی آموزش و پرورش یعنی معلمین است.

نماینده مردم مهریز در مجلس بیان کرد: برخلاف اکثر کشورها که معلمان از حقوق و مزایای مکفی برخوردارند و حتی بعضا در سطح وزرا حقوق می‌گیرند در ایران اینگونه نیست و معلمان از حقوق مناسب برخوردار نیستند و حتی هیچ تشکل صنفی که امروز از بقال و نانوا و کارگر برخوردار است معلمین ندارند.

صباغیان در پایان گفت: آقای وزیر داشتن تشکل صنفی از حقوق اولیه هر صنفی است. تشکل صنفی بزرگ‌ترین مدافع حقوق معلمان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.