صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / برومندی:‌ ریشه حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو اصلاح سیستم نظام بانکی است
برومندی:‌ ریشه حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو اصلاح سیستم نظام بانکی است

برومندی:‌ ریشه حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو اصلاح سیستم نظام بانکی است

نماینده مردم مرودشت، گفت:‌ برای رسیدن به توسعه بر اساس تجارب تاریخی کشورهای توسعه یافته باید به وضعیت معلمان رسیدگی شود.

برومندی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد مهدی برومندی در نطق امروز خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمند سپاه پاسداران اظهار کرد: دشمنان بدانند که سپاه در قلب ملت ایران قرار دارد.

وی با اشاره به سالگرد  گرامی‌داشت روز معلم گفت: برای داشتن ایرانی آباد باید به معلمان توجه کنیم همه کشورهایی که توسعه یافته هستند به آموزش و پرورش توجه کردند و از این طریق به توسعه رسیدند جا دارد اینجا سخنی از بنیانگذار جدید سنگاپور بگویم، او می‌گوید در قرن گذشته سنگاپور دچار فلاکت و بدبختی بود. فقر و بیماری و فساد و جرم در سنگاپور بیداد می‌کرد همه می‌گفتند توسعه در این شرایط ناممکن است اما من به معلمان روی آوردم. آنان نیز در فلاکت بودند. به آنان بالاترین حقوق‌ها را پرداختم و به آنها گفتم من موسسات دولتی می‌سازم و شما برای من انسان بسازید.

برومندی افزود: مایه تاسف است که همین حقوق ناچیز و مزایای کم آنها در آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود. بیش از یک سال است که مطالبات دارند. این وضعیت زیبنده نظام آموزش و پرورش ما نیست.

وی گفت: هفته کارگر را به همه کارگران و زحمت‌کشان که در صف اول اقتصاد مقاومتی هستند تبریک می‌گویم و برای عزیزان آرزوی توفیق دارم. پیشاپیش روز شوراها را تبریک عرض می‌کنم.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه مشترک روسای سه قوا تصریح کرد:‌ کشور نیاز به وحدت و همدلی دارد. مشکلات مردم انباشت شده است. اقتصاد وضعیت خوبی ندارد. بیکاری مردم و خانواده‌ها را رنج می‌دهد مردم تحمل اختلاف و اختلاس را ندارند. حل مشکلات کشور در گرو وحدت و همدلی است. آمار کودکان خیابانی و بچه‌های فرار ، طلاق و اعتیاد و حاشیه نشینی، تکان دهنده است. مردم به دنبال حل این مشکلات هستند.

وی در همین راستا گفت: ریشه حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو اصلاح سیستم نظام بانکی است.‌ بخش قابل ملاحظه‌ای از مراجعین نمایندگان را بدهکاران بانکی تشکیل می‌دهند. لذا  اصلاح امور بانکی باید در دستور کار قرار بگیرد.

برومندی گفت: بحران آب مشکلات زیادی برای مردم فارس به ویژه حوزه انتخابیه اینجانب پدید آورده است. مردم حتی برای آب شرب در مضیقه هستند. هیچ درآمدی برای مردم وجود ندارد. دولت باید برای مردم از طریق بیمه کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی فکری کند. آقای رئیس جمهور لطفا دستور دهید برای مقابله با خشکسالی در استان فارس  کمیته‌ی ویژه‌ای تشکیل شود.

وی خطاب به وزیران جهاد کشاورزی و نیرو گفت: مردمانی که در زیر سد درودزن در شهرستان‌های مرودشت، زرقان و خرامه زندگی می‌کردند چند سال است که نان شب ندارند و هیچ مسئولی احوال آنان را نمی‌پرسد و نمی‌گوید که معیشت آنها چگونه باید تامین شود.

این نماینده مجلس گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم نسبت به تکمیل و چهاربانده شدن محور  ارسنجان – خرامه ، ارسنجان – سعادت شهر و ارسنجان مرودشت اقدام نماید. از وزیر کشور ارتقاء فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه و ایجاد یک بخش جدید در ارسنجان و ایجاد شهرداری در کناره، فاروج مورد استدعا است. از وزیر نفت تکمیل پروژه‌ی گاز رسانی به روستاهای بخش درودزن و فاروج مورد استدعا است. از وزیر بهداشت و درمان تکمیل بیمارستان‌های حوزه‌ی انتخابیه را متذکر می‌شوم. از سازمان میراث فرهنگی تکمیل زیر ساخت‌های پاسارگاد و تخت جمشید به عنوان مهمترین آثار تاریخی کشور مورد استدعا است. از وزیر محترم نیرو، آبرسانی شهرهای سعادت شهر و روستاها و اجرای فاضلاب مرودشت ارسنجان، سعادت شهر و سیدان مورد استدعا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.