صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / انتصاب سرپرست معاونت توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی
انتصاب سرپرست معاونت توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی

اخبار کوتاه فرهنگی؛

انتصاب سرپرست معاونت توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حکمی مهدی رمضانی را به عنوان سرپرست معاونت توسعه کتابخانه و کتابخوانی این نهاد منصوب کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی دانش آموخته رشته اندیشه سیاسی در اسلام در مقطع کارشناسی ارشد است که سوابق اجرایی فرهنگی متعددی در کارنامه فعالیت های خود دارد.
معاونت انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، قائم مقامی موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین المللی الهدی (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) مدیریت موسسه علیون، عضو شورای کتاب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مدیر طرح گردآوری و انتشار آثار نوقلمان، دبیر اجرایی جایزه کتاب بلخ، دبیر همایش کتاب سال شهر تهران، دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام علی النقی علیه السلام، عضو هیئت اندیشه ورزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مشاور عالی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، عضو و نایب رئیس هیئت مدیره موسسه نشر شهر، دبیر اجرایی ستاد دائمی بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام از جمله سوابق اجرایی رمضانی است.
پیش از این، محمد اله یاری فومنی عهده دار این پست بود، وی چند روز پیش با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری این وزارت خانه شد.

‘ گربه جیغی' در نمایشگاه بین المللی کتاب
مجموعه «گربه‌ جیغی» سومین مجموعه ترانه‌ های هادی حسینی‌نژاد از سوی نشر مایا برای نخستین بار در سی‌ و یکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
این مجموعه شامل ۴۰ شعر محاوره ای است که به طور عمده رویکردی اجتماعی و انتقادی دارند، شاعر سعی کرده با انعکاس حس و حال شخصی خود، واکنش‌های مختلف مردم در مواجهه با روزمرگی‌ها، اخبار و مسائل شهری را بازتاب دهد.
«گربه‌جیغی» در مجموع واکنش به موقعیت‌هایی است که هر شهروندی با آن روبرو می‌شود و بعضا او را با حس سرگشتگی و ناگزیری مواجه می‌کند.
پرداخت به سوژه‌های اجتماعی در این مجموعه باعث شده که جنبه روزنامه‌نگاری‌ حسینی‌نژاد نمود بیشتری نسبت به مجموعه‌های قبلی او داشته باشد.
خالق این اثر همچنین تلاش کرده در سرایش‌های تازه‌اش، موقعیت‌های اجتماعی مختلف را در انتخاب زبان و فرم دخیل کند و به همین خاطر مخاطب در «گربه‌جیغی» با تجربیات جدید روبه‌رو می‌شود.
«گربه‌جیغی» بعد از مجموعه‌های «هرچی ترانه هیچی» و «دردی به نام من»، سومین مجموعه ترانه و پنجمین کتاب حسینی‌نژاد به شمار می‌آید. همچنین چاپ دوم کتاب «ترانه‌ای که من می‌شناسم؛ رساله‌ای درباره ترانه و ترانه‌سرایی» از همین قلم نیز از سوی نشر آنیما روانه بازار شده است.
مجموعه «گربه‌جیغی» در ۹۰ صفحه، شمارگان یکهزار نسخه و به ‌بهای ۱۰ هزار تومان به علاقه مندان عرضه شده است.

*' دختری در عمارت' مجوز نشر گرفت
رمان ‘دختری در عمارت ‘ به قلم مهوش شاهوردی نویسنده اساطیری ایران مجوز نشر گرفت و بزودی روانه بازار می شود.
این بانوی نویسنده جوان تالیف سه اثر را در کارنامه ادبی خود دارد و کمبوجیه پادشاه سرزمین ها، اسطوره های ایران زمین و آناهیتا و شاهزاده پارسی، آثار این نویسنده است که پیشتر منتشر شده است.
‘دختری در عمارت' که نگارش آن حدود ۵ ماه طول کشیده و انتشارات آنوشا مهر انتشار آن را برعهده دارد، رمانی جذاب و رمانتیک است که متن دراماتیک آن قابلیت تبدیل شدن به فیلم را هم داراست.
دو اثر نخست این نویسنده مستند پژوهشی در زمینه ی تاریخ ایران باستان بوده اما آناهیتا و دختری در عمارت در قالب رمان نگاشته شده اند.
** فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.