صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / آستانه تحمل جامعه در برابر بحران ها کاهش یافته است
آستانه تحمل جامعه در برابر بحران ها کاهش یافته است

رئیس فراکسیون خانواده مجلس

آستانه تحمل جامعه در برابر بحران ها کاهش یافته است

رئیس فراکسیون خانواده مجلس گفت: آستانه تحمل جامعه در برابر بحران ها کاهش یافته و باید به احیای آن بپردازیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،رئیس فراکسیون خانواده مجلس گفت: آستانه تحمل جامعه در برابر بحران ها کاهش یافته و باید به احیای آن بپردازیم.
پروانه مافی در نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در برنامه معاونت زنان در دولت دوازدهم در بخش “خانواده ” بر موضوع تقویت نهاد خانواده و تحقق الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی تاکیده شده است که ذیل آن تقسیم کار فرابخشی برای اجرای سیاست‌های کلی خانواده ، پیگیری روند بازنگری نظام حقوقی و قوانین و مقررات مرتبط با حقوق خانواده، ارزش گذاری کار خانگی زنان و لحاظ کردن آن در حساب‌های ملی و توازن میان کار و زندگی با تصویب بسته جامع حمایتی زنان شاغل از جمله مواردی است که باید سیاست گذاری جهت برنامه ریزی برای آن صورت گیرد و امیدواریم که برنامه عمل و گزارش اقدام انها را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه به حمایت از زنان سرپرست خانوار تاکید شده و انتظار می رود که دستورالعمل نهایی و تشکیل کارگروههای آن تکمیل شود تا صرفا اقدامات ما در حد تدوین برنامه و آیین نامه خلاصه نشود. در راستای حمایت از کالای ایرانی گام هایی را برای عینت بخشیدن به حمایت از زنان کارافرین و خوداشتغال برداریم و پیشنهاد می کنم معاونت زنان و خانواده از دستگاههای اجرایی درخواست کند تا بخشی از بودجه را برای حمایت از مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار و زنان کارافرین قرار دهند.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس تاکید کرد: طبق برنامه قبلی و بنابر وضع موجود هر چه سریعتر نقشه راه تاب آوری اجتماعی تدوین شود و در تمام استانها طرح اجرا شود . اکنون آستانه تحمل جامعه در برابر بحران ها کاهش یافته و باید به احیاء آن بپردازیم. در برنامه ششم در ۶ ماده به صورت مصرح به موضوع خانواده تاکید شده است و انتظار می رود معاونت سیاست گذاری و نظارت درست داشته باشد.

وی گفت: آمارهایی که از خشونت علیه زنان ارایه می شود بیانگر آن است که باید به صورت جدی تری لایحه منع خشونت علیه زنان برای ارسال به مجلس پیگیری شود و ما همچنان در انتظار ارسال لایحه هستیم.

مافی خاطرنشان کرد: برقراری امنیت اشتغال برای زنان و تقویت رویکرد شایسته سالاری و از سویی برقراری توازن میان کار و زندگی جهت تحکیم خانواده از مواردی است که مدتهاست بدان می پردازیم و معاونت زنان و خانواده نیز لایحه “بسته اشتغال پایدار زنان ” را تدوین کرده بود ولی تاکنون خبری از تصویب و ارسال آن نشده است و این در حالی است که منطبق با اهداف برنامه ششم توسعه و البته برنامه این معاونت می بایست به اقدام معینی برسیم.

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.