به گزارش کسب و کار نیوز، تصمیم دولت برای دادن فرصت ۱۰ ماهه به موتورسیکلتسازان در شرایطی است که هنوز هیچ اطمینانی از اجرای مصوبه قبلی(سال ۹۵) دولت مبنی بر حذف موتورهای کاربراتوری و جایگزینی آن با موتورهای انژکتوری وجود ندارد. متاسفانه در دوره قبل شرکتهای موتورسیکلتساز با اضافه کردن یک تبصره به قانون هوای پاک توانستند ۴۳۰۰ دستگاه موتور کاربراتوری را تولید کنند. افزون بر این کارشناسان حوزه صنعت خودرو و فعالان حوزه محیط زیست بارها نسبت به تولید موتورسیکلتهای انژکتوری تقلبی هشدار دادهاند.
در چنین شرایطی که سازندگان موتورسیکلت در کشور ما در کسب اطمینان مشتریان از تولید موتورهای با کیفیت نمره منفی دریافت کردهاند؛ ارایه فرصت ۱۰ ماهه به این بخش پرسود و پردرآمد چه معنایی دارد؟ ضمن اینکه کلانشهرهای کشور از جمله تهران هنوز داغ آلودگی هوای ناشی از منابع متحرک به ویژه موتورسیکلتهای آلوده را بر تن دارند.
انتهای پیام